Panda6 Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 Hei, jeg skal sone 5 måneder. Blir jeg slippet ut etter 2/3? Kan jeg ringe når jeg vil, midt på natta også? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 Ja du kan få prøveløslatelse etter å ha sona 2/3 av straffa (ved straff på minst 60 dagar, og når straffa er over 74 dagar). Prøveløslating er noke du formelt skal søke om, men som vanlegvis går automatisk. Prøveløslating er basert på ei heilheitsvurdering der din oppførsel under soning er det viktigaste kriteriet, men det skal også vurderast andre forhold før ein tilrår prøveløslating. Du vil vanlegvis få vilkår for prøveløslatinga den siste 1/3 sidan du då formelt sett ikkje er satt fri, du er fortsatt under soning sjølv om du får sleppe ut på prøveløslatelse. Slike vilkår vil typisk kunne være krav om avholdenheit frå rusmiddel, forbod mot å oppsøke bestemte personar og miljø, krav om å jobbe, osv. Det er ikkje lov å ha med seg mobiltelefon eller datautstyr inn til soning. Du vil kunne få løyve til å bruke slikt teknisk utstyr dersom det er nødvendig, normalt når det er nødvendig for utføring av arbeid eller utdanning. Du vil ikkje kunne ringe midt på natta sidan du då er innelåst på cella utan telefon. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 (endret) etter 21.15 er man låst inne på rommet, og telefonene er bokser som står rundt i fritidsområder. Så nei. Betaler også pr minutt så det blir fort vanskelig å ringe hele dagen, pluss man har en jobb å gjøre hver dag. Endret 23. juli 2019 av Bytex Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 etter 21.15 er man låst inne på rommet, og telefonene er bokser som står rundt i fritidsområder. Så nei. Betaler også pr minutt så det blir fort vanskelig å ringe hele dagen, pluss man har en jobb å gjøre hver dag. Mener jeg tok opp dette tidligere i tråden, man -må- ikke jobbe. Men mener å huske det blir glattcelle ofte da, så det blir lite mulighet for å ringe da. Men dette er jo vel valg man selv tar. Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 Mener jeg tok opp dette tidligere i tråden, man -må- ikke jobbe. Men mener å huske det blir glattcelle ofte da, så det blir lite mulighet for å ringe da. Men dette er jo vel valg man selv tar. Tror det er lurt å jobbe i fengsel, sånn for å få tiden til å gå, vise frem god atferd, og for ens egen skyld, slik at overgangen fra fengsel til hverdagsliv ikke blir så brå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå