aklla Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Moderatormelding OT er slettet, husk at tråden handler om Trøgstad fengsel og ikke fengsler og straff generellt sett. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Hva om man nekter å jobbe? Jeg hadde nekta å gjøre noe som helst om jeg havna i fengsel annet enn å sone tiden min. Leser du den andre tråden så står det at du kan bli flyttet over til en sikrere avdeling uten arbeidsplikt og da sikkert med mindre fri og goder (mer låst inne) Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. april 2018 Forfatter Del Skrevet 23. april 2018 Du rykte inn i fengsel rett etter nyttår, med dom 120 dager. Likevel er du ute nå. Hvordan henger det ihop? Løslatelse etter 2/3 soning også for såpass korte straffer? (Om ledelsen liker deg, selvfølgelig). Alle med dom på 90 dager eller mer kan søke om løslatelse på 2/3. Jeg fikk godkjent for god oppførsel. Anonymous poster hash: 35a94...846 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. april 2018 Forfatter Del Skrevet 23. april 2018 Får man kun pulverkaffe å drikke i fengselet eller er det bare det man selv kan ta med? Du kan ha pulverkaffe på cella. Det er vannkoker på avdelingen. Det blir også servert trakterkaffe til hvert måltid, men ikke utenfor tidspunktene det er mat i matsalen. Anonymous poster hash: 35a94...846 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. april 2018 Forfatter Del Skrevet 23. april 2018 Du rykte inn i fengsel rett etter nyttår, med dom 120 dager. Likevel er du ute nå. Hvordan henger det ihop? Løslatelse etter 2/3 soning også for såpass korte straffer? (Om ledelsen liker deg, selvfølgelig).Vi har soningskø i Norge så de slipper nok ut tidligere om de oppfører seg pent og får resten av dommen som prøvetid Soningskøen i Norge er så godt som borte i dag.. Anonymous poster hash: 35a94...846 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. april 2018 Forfatter Del Skrevet 23. april 2018 Hva om man nekter å jobbe? Jeg hadde nekta å gjøre noe som helst om jeg havna i fengsel annet enn å sone tiden min.Leser du den andre tråden så står det at du kan bli flyttet over til en sikrere avdeling uten arbeidsplikt og da sikkert med mindre fri og goder (mer låst inne) Dette er korrekt. Fordelen med åpen soning er mer frihet. Ulempen er arbeidsplikt for å være der. I mine øyer helt greit, du får litt mer meningsfulle dager, og tiden går fortere. Anonymous poster hash: 35a94...846 1 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 Jeg tenkte på å muntre opp en god nabo på 4 år med et overraskende besøk, men ser av det du skriver at det blir vrient. Er det han som må søke om besøk, eller kan jeg gjøre det? (Han får sikkert lite besøk ellers, så jeg kommer nok ikke til fortrengsel for andre). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 Fint bidrag. Jeg har vært i førstegangstjenesten, og det du skrev minnet litt om dette. Det jeg reagerte mest på er at man ikke kan få besøk av noen som har ruskriminalitet på rullebladet. Synes det burde vurderes individuelt fra sak til sak. En mor får for eksempel ikke besøke sin sønn i fengsel om hun 20 år siden ble dømt for noe ruskriminalitet, selv om hun kanskje er i en helt annen fase av livet nå? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 Finner ingenting om slikt forbud på hjemmesiden deres, bare dette "Personer som utholder fengselsstraff, eller er dømt, bøtelagt eller pågrepet på grunnlag av kriminelle handlinger den senere tid, kan nektes adgang til anstalten. " http://indreostfoldfengsel.no/ Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. april 2018 Forfatter Del Skrevet 23. april 2018 Finner ingenting om slikt forbud på hjemmesiden deres, bare dette "Personer som utholder fengselsstraff, eller er dømt, bøtelagt eller pågrepet på grunnlag av kriminelle handlinger den senere tid, kan nektes adgang til anstalten. " http://indreostfoldfengsel.no/ I Trøgstad er narkotika ett problem. Det godtas ikke besøk av folk med noen som helst form for besittelse eller bruk på seg. Desverre er det slik Anonymous poster hash: 35a94...846 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Jeg ser du skriver det, men siden det må søkes om å få besøke så tviler jeg på at det er sånn Lenke til kommentar
Sithric Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Vil bare si at jeg syns dette er en veldig interessant tråd, TS! Er spennende å få innsikt i en verden jeg ikke selv har opplevd. God lesning. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. april 2018 Forfatter Del Skrevet 24. april 2018 Jeg ser du skriver det, men siden det må søkes om å få besøke så tviler jeg på at det er sånn Søknaden er fordi fengslet skal innhente rulleblad til besøkende for å sjekke ut akkurat dette. Anonymous poster hash: 35a94...846 Lenke til kommentar
toth Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Kjøkkenet - Selvforklarende. Lager mat til de innsatte, samt andre ting på bestilling fra privatpersoner. Anonymous poster hash: 35a94...846 Denne tok jeg ikke helt - kan innsatte bestille mat fra kjøkkenet utenom måltider, eller er det snakk om catering osv til det generelle samfunn utenfor fengselet? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. april 2018 Forfatter Del Skrevet 25. april 2018 De innsatte får ikke mat utenfor vanlige måltid. Kan heller ikke bestille hva vi ville ha. Men det bestilles litt kaker og slike ting fra utsiden som lages på kjøkkenet. Kjøkkenet - Selvforklarende. Lager mat til de innsatte, samt andre ting på bestilling fra privatpersoner. Anonymous poster hash: 35a94...846 Denne tok jeg ikke helt - kan innsatte bestille mat fra kjøkkenet utenom måltider, eller er det snakk om catering osv til det generelle samfunn utenfor fengselet? Anonymous poster hash: 35a94...846 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 De innsatte får ikke mat utenfor vanlige måltid. Kan heller ikke bestille hva vi ville ha. Men det bestilles litt kaker og slike ting fra utsiden som lages på kjøkkenet. Kjøkkenet - Selvforklarende. Lager mat til de innsatte, samt andre ting på bestilling fra privatpersoner.Anonymous poster hash: 35a94...846 Denne tok jeg ikke helt - kan innsatte bestille mat fra kjøkkenet utenom måltider, eller er det snakk om catering osv til det generelle samfunn utenfor fengselet? Anonymous poster hash: 35a94...846 Catering for samfunnet utenfor fengselet. Lenke til kommentar
NCp Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Takk for at du har tatt deg tid til å skrive litt om opplevelsene dine her på forumet. Selv lurte jeg egentlig bare litt på en ting. Du nevner at dere jobber omtrent standard arbeidstid. Hva med helger? Har dere fri i helgene til å gjøre det dere ønsker (innenfor rammene av å være fengslet naturligvis) eller har dere arbeidsplikt i helgene også? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. april 2018 Forfatter Del Skrevet 26. april 2018 Takk for at du har tatt deg tid til å skrive litt om opplevelsene dine her på forumet. Selv lurte jeg egentlig bare litt på en ting. Du nevner at dere jobber omtrent standard arbeidstid. Hva med helger? Har dere fri i helgene til å gjøre det dere ønsker (innenfor rammene av å være fengslet naturligvis) eller har dere arbeidsplikt i helgene også? Fri i helgene. Anonymous poster hash: 35a94...846 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 "Fri". Hva skal man gjøre..daffe rundt i bygget i 12 timer hver dag.. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. april 2018 Forfatter Del Skrevet 26. april 2018 "Fri". Hva skal man gjøre..daffe rundt i bygget i 12 timer hver dag.. Jepp. Helgene er utrolig lange i fengsel. Anonymous poster hash: 35a94...846 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå