Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg har sonet i Trøgstad fengsel. Her er min opplevelse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åpen soning = Førstegangstjeneste i militæret

Fant ikke noen store forskjeller, selv innkallelsen er det samme, den kan utsettes!?!?!?!!

Reagerte mest på at ikke alle rom er røykefrie (- røykerommet), da det er umulig å få bort røykelukten, som kan være et problem for allergikere

Lenke til kommentar

Åpen soning = Førstegangstjeneste i militæret

Fant ikke noen store forskjeller, selv innkallelsen er det samme, den kan utsettes!?!?!?!!

Reagerte mest på at ikke alle rom er røykefrie (- røykerommet), da det er umulig å få bort røykelukten, som kan være et problem for allergikere

Når faktum er at 90% av innsatte røyker er det deres beste løsning for å unngå hissige folk som ikke får lov til å røyke. Det er heller ikke røykerom på avdelingene bortsett fra den røykfrie avdelingen og etter kl 2115 kan man jo ikke gå ut. Men jeg skjønner poenget ditt. :)

Anonymous poster hash: 35a94...846

Lenke til kommentar

Artig lesning, veldig interessant å få et innblikk i noe man kanskje ikke regner med å oppleve selv.

Det eneste jeg sitter igjen med av spørsmål er hvorfor man ikke benytter verkstedkapasiteten til å reparere og vedlikeholde bygningsmassen.

Det er en liten gruppe folk som jobber for noe de kaller for vedlikehold, men de driver egentlig ikke med stort annet enn å feie, strø og slike ting. 

Lenke til kommentar

Interessant bidrag, og usedvanlig godt skrevet! 
Hva med tilgang til datamaskiner på fritida? Det er vel lov å sende brev, men må altså de skrives for hånd?
Internettilgang trodde jeg ikke var mulig, men forklaringa på at du skriver her er kanskje at du har sonet ferdig nå?

Lenke til kommentar

Interessant bidrag, og usedvanlig godt skrevet!

Hva med tilgang til datamaskiner på fritida? Det er vel lov å sende brev, men må altså de skrives for hånd?

Internettilgang trodde jeg ikke var mulig, men forklaringa på at du skriver her er kanskje at du har sonet ferdig nå?

Hvis du går på skolen har du tilgang til ett veldig begrenset internett. Snakker da om aviser, Wikipedia og finn.no . Det er ikke mulig å logge inn noe som helst sted så du kan ikke kommunisere med verden utenfor gjerdet.

Du kan sende håndskrevne brev og ringe så mye du vil på fritiden. Frimerke kan du kjøpe i kiosken.

Og Ja, jeg er ferdig å sone :)

Lenke til kommentar

Du rykte inn i fengsel rett etter nyttår, med dom 120 dager. Likevel er du ute nå. Hvordan henger det ihop? Løslatelse etter 2/3 soning også for såpass korte straffer? (Om ledelsen liker deg, selvfølgelig).

Vi har soningskø i Norge så de slipper nok ut tidligere om de oppfører seg pent og får resten av dommen som prøvetid

• Liker 3
Lenke til kommentar

Får man kun pulverkaffe å drikke i fengselet eller er det bare det man selv kan ta med?

Lite tilgang på kaffetraktere i fengsel kanskje?

Ser jo for meg at det er traktere i forbindelse med kantine/spisesal?

Jo, ja... men har sikkert noe med narkotika å gjøre :)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er mulig å bruke forumets opplastingsfunksjon som anonym. Det vil si, du får den feilen som nå har skjedd.

TS: Er det lov å spørre hva du satt inne for? Evt. hva slags type kriminalitet, om du ikke vil være spesifikk. Merket du noe til "hierarki" mellom fangene, basert på hva de satt inne for?

• Liker 1
Lenke til kommentar

TS: Er det lov å spørre hva du satt inne for? Evt. hva slags type kriminalitet, om du ikke vil være spesifikk. Merket du noe til "hierarki" mellom fangene, basert på hva de satt inne for?

Første linje: Jeg vil begynne med å si at jeg er 25 år gammel, satt på dom for vold og bedrageri. 

Lenke til kommentar

Med å sette deg vrang blir du bare nektet alle goder de andre nyter, som intern butikk etc. Gjør det bare 10 ganger verre for deg selv når du likevel må være der. Hold deg unna kriminalitet så slipper du havne der, da.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...