AnonymDiskusjon Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 Hvordan er kriteriene? Får ikke hjelp... enda det er faen meg noe greier jeg står i. Eneste er medisiner. Hvem er det som får hjelp egentlig? Er jeg frisk da? Skal jeg fortsette å leve slik? Anonymous poster hash: 5f897...ec8 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. april 2018 Forfatter Del Skrevet 21. april 2018 I dag skal det drikkes. Alene. Anonymous poster hash: 5f897...ec8 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 (endret) Hva sier fastlegen? Det finnes sikkert noe rusbehandlingssenter- og kontorer der du kan prate med fagfolk. Spør fastlegen om det finnes en liste over slike steder. Jeg har kun hørt fra andre, at man må nærmest havne i en skikkelig krisesituasjon, hvor man mister all kontroll over seg selv og må ivaretaes av helseinstitusjoner, før man får tilbud om slik hjelp. Jeg tror ikke det er nødvendig. Men hør med fastlegen. Endret 21. april 2018 av Taurean Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. april 2018 Forfatter Del Skrevet 21. april 2018 Trenger ikke rusbehandling... er noe annet. Ja det er kanskje slik... rart jeg fikk hjelp før. Men er vel ferdigbehandlet da. Anonymous poster hash: 5f897...ec8 Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 Går an å spørre fastlegen om henvisning te VOP og fortelle bakgrunnen for ønsket Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. april 2018 Forfatter Del Skrevet 21. april 2018 Hva er VOP? Vet bare om DPS. Anonymous poster hash: 5f897...ec8 Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 VOP e voksenpsykiatrisk, en voksen versjon for BUP. De har psykiatere som ska være veldig flinke. Ska spørre om å bli henvist dit selv neste gang jeg e te fastlegen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. april 2018 Forfatter Del Skrevet 21. april 2018 Hva skiller det fra DPS? Anonymous poster hash: 5f897...ec8 Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 Liten forskjell, DPS står for distriktspsykologisk senter, og VOP e voksenpsykiatri. Men jeg syns ikke DPS e så hjelpsomme, og i mitt tilfelle avslutta de "samarbeidet" for tidlig. Så får prøve VOP å se om de e noe bedre (jeg har mine tvil...) Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 Trenger ikke rusbehandling... er noe annet. Ja det er kanskje slik... rart jeg fikk hjelp før. Men er vel ferdigbehandlet da. Anonymous poster hash: 5f897...ec8 De kan vel påstå det, men livet er aldri en ferdigstilt prosess. De mente kanskje at du hadde tatt til deg den kunnskapen du kunne i forhold til hva de hadde ressurser til. Men jeg tenker at det er intelligent å søke hjelp helt til man føler man er der man bør være, sånn at man kan knytte kontakter og ta del i samfunnet uten hjelp fra betalte folk. Det mest intelligente å gjøre er å rekke ut en hånd. Så fortsette å prøv på det. Det krever mer mot enn å prøve å takle et fjell aleine, og man får tilegnet mer informasjon når man har andre å preke med. Ett tips jeg kan gi, er å skrive ned tankene dine, forme spørsmål og svare dem selv. Bli -din egen- terapeut/psykolog/filosof. Få struktur på tankene om livet. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. april 2018 Forfatter Del Skrevet 21. april 2018 Hva var begrunnelsen for at de avsluttet? Anonymous poster hash: 5f897...ec8 Lenke til kommentar
SailorMoon Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 ring til legevakta og si at du har selvmordstanker da må de hjelpe deg Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. april 2018 Forfatter Del Skrevet 21. april 2018 Trenger ikke rusbehandling... er noe annet. Ja det er kanskje slik... rart jeg fikk hjelp før. Men er vel ferdigbehandlet da. Anonymous poster hash: 5f897...ec8 De kan vel påstå det, men livet er aldri en ferdigstilt prosess. De mente kanskje at du hadde tatt til deg den kunnskapen du kunne i forhold til hva de hadde ressurser til. Men jeg tenker at det er intelligent å søke hjelp helt til man føler man er der man bør være, sånn at man kan knytte kontakter og ta del i samfunnet uten hjelp fra betalte folk. Det mest intelligente å gjøre er å rekke ut en hånd. Så fortsette å prøv på det. Det krever mer mot enn å prøve å takle et fjell aleine, og man får tilegnet mer informasjon når man har andre å preke med. Ett tips jeg kan gi, er å skrive ned tankene dine, forme spørsmål og svare dem selv. Bli -din egen- terapeut/psykolog/filosof. Få struktur på tankene om livet. Hva er vitsen, de vil ikke ha meg der uansett. Jeg er ferdig arbeid. Anonymous poster hash: 5f897...ec8 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. april 2018 Forfatter Del Skrevet 21. april 2018 ring til legevakta og si at du har selvmordstanker da må de hjelpe deg Må ha planer om det for det der... det har jeg ikke. Men etterhvert klarer jeg kanskje ikke mer. Anonymous poster hash: 5f897...ec8 Lenke til kommentar
SailorMoon Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 Man må ikke ha planer om det, så lenge man har tanker eller det foreligger mistanke om selvmord er dem pliktig til å gripe inn. Du kan ringe 116117 og si at du har det tungt og vanskelig. Du kommer nok til å få spørsmål om selvmordstanker og da svarer du etter hva du føler der og da eller hva du har tenkt tidligere. Skal ikke oppfordre deg til å gjøre noe eller ikke gjøre noe, men legevakta er pliktig til å hjelpe personer med selvmords planer enten at du kommer til dem frivillig eller at dem henter deg. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. april 2018 Forfatter Del Skrevet 21. april 2018 Det må være risiko for det, og det er det ikke. Ville uansett ikke bli lagt inn på en slik avdeling... Anonymous poster hash: 5f897...ec8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå