Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tilbud om hjelp av psykiatrien

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva sier fastlegen?

Det finnes sikkert noe rusbehandlingssenter- og kontorer der du kan prate med fagfolk. Spør fastlegen om det finnes en liste over slike steder.

Jeg har kun hørt fra andre, at man må nærmest havne i en skikkelig krisesituasjon, hvor man mister all kontroll over seg selv og må ivaretaes av helseinstitusjoner, før man får tilbud om slik hjelp. Jeg tror ikke det er nødvendig. Men hør med fastlegen.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Trenger ikke rusbehandling... er noe annet.

Ja det er kanskje slik... rart jeg fikk hjelp før. Men er vel ferdigbehandlet da.

Anonymous poster hash: 5f897...ec8

De kan vel påstå det, men livet er aldri en ferdigstilt prosess. De mente kanskje at du hadde tatt til deg den kunnskapen du kunne i forhold til hva de hadde ressurser til. Men jeg tenker at det er intelligent å søke hjelp helt til man føler man er der man bør være, sånn at man kan knytte kontakter og ta del i samfunnet uten hjelp fra betalte folk. Det mest intelligente å gjøre er å rekke ut en hånd. Så fortsette å prøv på det. Det krever mer mot enn å prøve å takle et fjell aleine, og man får tilegnet mer informasjon når man har andre å preke med.

Ett tips jeg kan gi, er å skrive ned tankene dine, forme spørsmål og svare dem selv. Bli -din egen- terapeut/psykolog/filosof. Få struktur på tankene om livet.

Lenke til kommentar

Trenger ikke rusbehandling... er noe annet.

Ja det er kanskje slik... rart jeg fikk hjelp før. Men er vel ferdigbehandlet da.

De kan vel påstå det, men livet er aldri en ferdigstilt prosess. De mente kanskje at du hadde tatt til deg den kunnskapen du kunne i forhold til hva de hadde ressurser til. Men jeg tenker at det er intelligent å søke hjelp helt til man føler man er der man bør være, sånn at man kan knytte kontakter og ta del i samfunnet uten hjelp fra betalte folk. Det mest intelligente å gjøre er å rekke ut en hånd. Så fortsette å prøv på det. Det krever mer mot enn å prøve å takle et fjell aleine, og man får tilegnet mer informasjon når man har andre å preke med.

Ett tips jeg kan gi, er å skrive ned tankene dine, forme spørsmål og svare dem selv. Bli -din egen- terapeut/psykolog/filosof. Få struktur på tankene om livet.

Hva er vitsen, de vil ikke ha meg der uansett. Jeg er ferdig arbeid.

Lenke til kommentar

Man må ikke ha planer om det, så lenge man har tanker eller det foreligger mistanke om selvmord er dem pliktig til å gripe inn. Du kan ringe 116117 og si at du har det tungt og vanskelig. Du kommer nok til å få spørsmål om selvmordstanker og da svarer du etter hva du føler der og da eller hva du har tenkt tidligere. Skal ikke oppfordre deg til å gjøre noe eller ikke gjøre noe, men legevakta er pliktig til å hjelpe personer med selvmords planer enten at du kommer til dem frivillig eller at dem henter deg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...