Malvado Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 En GPU test skal være akkurat det. Dvs fjerne alle andre flaskehalser slik at vi ser hvordan GPUen kan yte. I såmåte blir det tullete å ha en Ryzen test rigg, IMO Jo, du har selvsagt rett i at når man tester skjermkort som starter på 7000 kroner og over 10.000 kroner så er det greit å ikke ha flaskehalser, men det gjenspeiler ikke hverdagen til den gjennomsnittlige brukeren som ikke overklokker. Og det gjenspeiler heller ikke de endringene som skjer i programvare der både tilpasninger i forhold til arkitektur og flere kjerner og tråder kan gi en god ytelseløft i konkrete scenarioer. Men det er også helt vanlige brukere som ikke har råd til disse skjermkortene og hvor en slik overklokking ikke vil påvirke ytelsen i forhold til de kortene de ønsker, da vil andre oppsett kunne gi et langt bedre bilde på hva som vil lønne seg å kjøpe for dem som ønsker mer ytelse enn det man har, eksempelvis en konkret kombinasjon av 4 kjerners cpu og et skjermkort. Legg merke til at kritikken jeg gir er å basere samtlige tester på en kraftig overklokket pc som standard, man bør heller kjøre testene på standard hastighet og ved overklokket hastighet for å kunne påpeke differansen som man eventuelt oppnår ved å ha en kraftigere cpu om det er noen. Lenke til kommentar
Sindre Kristian Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Det er en vedlig god start med en så sterk prosessor, men jeg har noen synspunkt jeg mener er verdt å fremme. Det er sannsynligvis prosessoren som vil være flaskehalsen for grafikkortenes ytelse, men jeg syns det er rart å ikke teste med topmulighetene over hele fjøla. Dere har en veldig dyr rigg, men har kjøpt en billig SSD med SATA-grensesnitt. Det vil i mange tilfeller være en flaskehals, og det ville være kult å se en ordentlig NVME SSD, med mulighet for mange ganger høyere skrive- og lesehastigheter. Den burde også ha mulighet til å ha programmene dere ønsker å benytte under testing. I tillegg er det verdt det å doble minnet, da det er ganske sannsynlig at den øvrige kraftpakken vil yte enda bedre med tilstrekkelig minne. En ordentlig (vann)kjøler ville dessuten gitt en mer stabil overklokking om dere ønsker å pushe enkeltklokkehastigheten enda litt mer. Forøvrig ville jeg blitt veldig glad for å se en test av selve testbenken dersom dere velger å oppgradere den. 2 Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Synes ikke minnet er overkill for denne prosessoren, her kunne dere fint kjørt over 4000Mhz. Valg av kjøler er dårlig, man kjøper ikke en så billig og simpel kjøler til en så dyr rigg, her kunne dere fått mer ut av prosessoren. Hvorfor man går for en billig SATA-SSD skjønner jeg heller ikke. Alle seriøse testrigger burde kjørt M.2 SSD. Både valg av minne, kjøler og SSD i denne riggen skjønner jeg ikke. Ikke at det er en bra rigg, men hvorfor skal man ha disse små flaskehalsene? Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Jeg kunne også tenkt meg en test av CPU-skalering etter hvert. Altså, for et mid-range skjermkort, hvor mye av den potensielle ytelsen får man utnyttet med low/mid/high-end prosessor? Eller med andre ord, hvor CPU-avhengig er skjermkortets ytelse. Det vil nok variere fra spill til spill, men hadde likevel vært interessant. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Jeg kunne også tenkt meg en test av CPU-skalering etter hvert. Altså, for et mid-range skjermkort, hvor mye av den potensielle ytelsen får man utnyttet med low/mid/high-end prosessor? Eller med andre ord, hvor CPU-avhengig er skjermkortets ytelse. Det vil nok variere fra spill til spill, men hadde likevel vært interessant. Svaret finner du på gamegpu.com Eksempel: Fortnite Scroll ned til cpu test http://gamegpu.com/mmorpg-/-онлайн-игры/fortnite-battle-royale-test-gpu-cpu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå