Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Flytte fra noe potensielt bra?

Anbefalte innlegg

God kveld

Situasjonen er slik at jeg mest sannsynlig (er i tenkeboksen pga. flere faktorer) flytter til høsten, og da mener jeg flytter. Flytter halve jorden runden..Uansett, dvs. goodbye til noe jeg føler er noe potensielt bra. Jeg har blitt veldig god venn med ei jente og vi har fått god kontakt. Jeg har aldri hengt med henne på fritiden, og det er kun på skolen (vi går i samme klasse) vi har fått god kontakt. Det føles ut som vi kjenner hverandre veldig godt, og jeg merker at jeg er (lett) forelsket i henne. Savner henne når jeg ikke er med henne, oppsøker kontakt og kjenner meg rett og slett trygg rundt henne. Allikevel ser jeg jo minus ved henne. Forelskelse er kanskje ikke det rette ordet, men vi har ialefall god kontakt. Jeg vil ikke si at vi flørter, men at vi har en flørte-lignende kontakt. (tar på hverandre, småertete og allikevel seriøs når det trengs) Samtidig så kjennes det ikke ut som vi flørter i det hele tatt, og selv om jeg delvis flørter så er jeg svært usikker på om hun gjør det samme. Tror nok heller det er mer lett ønsketenking. Når det er sagt, det er hun som tar mye kontakt via sosiale medier og hun har også oppsøkt kontakt når vi ikke har timer i lag. Dog har det ikke skjedd noe utenom skolen, selv om vi har samme interesser.

Det kommer uansett til å bli veldig trist å forlate henne (og et par til) til høsten. Vet ikke helt hvorvidt sjansen for å møtes i sommerferien er stor eller ikke.. Har liksom aldri vært den mest sosiale typen (er jo forsåvidt utadvendt, men kjenner ikke veldig mange og er i realiteten kun bestevenn med 1) så jeg vet ikke helt. Poenget er at det kommer til å bli veldig trist å forlate dette, selv om jeg egentlig ikke har et liv utenom skolen. Hadde det, men pga. ulike ting har jeg ingenting utenom skolen nå. F.eks var jeg trener en stund og viet mitt liv til det, men valgte å forlate den stillingen pga, nettopp innsøking på skole samt et ikke-eksisterende tilbud. Ikke poenget...

Jeg vet egentlig ikke helt hva spørsmålet mitt er, for jeg vet det er for sykt å skulle droppe å flytte pga. denne mikroskopiske flørten, men hvis følelsene mine og eventuell flørtingen utvikler seg de neste månedene, hva burde jeg gjøre da? Det er f.eks mye jeg ikke vet om henne, hun er singel vet det, men har ligget med en i det siste TROR jeg...er helt klar på at det blir helt feil å skulle prøve å innlede noe som helst forhold eller noe nå, når jeg flytter. Men vurderer å bli værende, og hun føler som en person som hadde vært greit å snakket med om hvorvidt jeg burde flytte eller ikke. Kan det å ta en kaffe sammen f.eks være en ide? Å bli værende er pga. flere faktorer og jeg trenger ikke nødvengdigvis nevne oss hvis jeg skal snakke med henne om det. Selv om jeg vet ærlighet varer lengst. Uansett: Dette er en såpass prestisjetung skole så er veldig usikker.. 

Føler som sagt det blir feil å skulle forsøke noe nå, da jeg evt. blir borte i to hele år utenom en periode på 1 måned på vinterstid og 2-3 måneder på sommerstid. Hypotetisk sett: Hvis dette skulle utvikle seg, og vi faktisk møtes gjennom noe opplegg på fritiden også og jeg merker at det mest sannsynlig er gjensidig, burde vi snakke sammen før jeg drar? Eller anser dere som det beste å bare la ting være? Blir feil det også, men dette er jo også rent hypotetisk. Potensielt sett er jeg helt "ferdig" med henne ved skoleslutt nå til sommeren, og vi ender opp med kun å ha sporadisk kontakt gjennom sosiale medier. Noe som er lite sannsynlig, da jeg er vet hun ønsker å opprettholde kontakten når jeg drar.

Noen som har noen tanker? Er jeg kommet i den såkalte "friendzone" eller kan hun se noe i meg? Burde jeg prate med henne om det hvis følelene forsterker seg eller bare holde kjeft?

Vil forøvrig nevne at noen kanskje kjenner igjen nicket pga. tidligere tråder, så det er ikke samme jente det er snakk om og jeg har endret meg siden den gang. Vennligst ignorerer de hendelsene og evalurer den her relativt for seg selv...

Endret av snowik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt eldre enn deg. For meg høres det ut som du vurderer å satse på noe svært usikkert.

Hvis du bestemmer deg for å flytte for å studere, tør jeg spå at du fort får tankene over på andre ting. Om noen år kommer du ut som en annen person og hvis du i det hele tatt husker den, virker hele denne problemstillingen bagatellmessig. Vi har nok alle vært der du er en gang i løpet av overgangen til voksenlivet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Dette høres ut som en situasjon hvor du lærer mer av å gjøre det, enn å la være.
Det er ingen som kan spå utfallet i situasjonen, men så lenge du holder deg åpen for hva bølgene skyller inn av tilfeldigheter og omstendigheter, ser jeg ikke noen grunn til at dette skal være noen dårlig ide.
Skal jeg flytte vekk, uten noen særlig plan? Ja, klart, hvorfor ikke?
Det du evt. flytter vekk fra, kan du jo alltids flytte tilbake til.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor ofte har man sjansen til å studere i utlandet? Ønsker du å gi opp denne muligheten, potensielt på grunn av noe som ikke en gang eksisterer?

Dra til utlandet du, så får du heller musse og bolle litt på jenta frem til du drar om et halvt år. Hvor dumt blir det ikke om du finner ut etter et par måneder at denne jenta ikke var noe å samle på, og at du har gitt fra deg en opplevelse for livet på grunn av en ungdomsflørt

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ser at vi I realiteten har de samme tankene, og det er jo forsåvidt greit. Men, hvilket syn har dere på hvorvidt jeg burde fortelle henne noe eller ikke? Jeg klarer som sagt ikke se for meg noe som helst, men ærlighet varer vel kanskje lengst.

Er det lureste å se an utviklingen de neste månedene, og hvis følelsene forsterker seg så skal jeg fortelle henne det?

Til dels ser jeg ikke helt poenget å fortelle det hvis jeg skal flytte vekk, så fremt det ikke er helt åpenbart at hun føler noe hun også.

Endret av snowik
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hva det skulle være godt for. Dette er kanskje ikke svaret du ønsker, men slik du beskriver situasjonen, kjenner hun seg antakelig ikke igjen i din opplevelse av den, og du ville bare oppnå å sette henne i en ubehagelig situasjon og bli tatt for å ha gjort en helt feilslått vurdering og ha svake sosiale antenner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei igjen

Ser at jeg nå skal spør om noe veldig generelt, altså hvilke tegn og slikt, men føler jeg bare må spør selv mtp. hvilken situasjon angående eventuell flytting jeg er inne i. Vi har fått bedre og bedre kontakt gjennom de siste ukene, og jeg føler hun viser klare tegn på at hun liker meg bla: Tar ofte på meg, er tiltroende til meg, vil vite mye mer om meg, har addet meg på en relativ privat snap-story (...), , har endel "flørtete" øyekontakt (holder den i lengre tid og det der..), og ønsker å tilbringe tid helt alene med meg. 

Den siste der føler jeg er veldig klar da, ettersom vi på tur forrige uke og ettersom venninene hennes var borte ville hun heller være med meg enn å jogge.. Og dette er en jente som elsker å holde seg i form og trene. Hun ville også gå omveier på turen nedover igjen, og ble regelrett skuffet når det kom 8-9 og tok oss igjen på veien opp og gikk sammen med oss. Er ikke dette klare nok tegn? Eller burde vente jeg på enda klarere tegn, slik at jeg ikke havner i den situasjonen £uropa framstiller? Jeg vet jo ikke helt hva jeg vil ut av dette, men det er jo langt ifra klart at jeg skal dra så kanskje ligger det noe der. Dessuten føler jeg at det er riktig å snakke med henne om det før jeg drar hvis det er soleklart at hun liker meg.

Eller bare ønsketenker jeg disse situasjonene ovenfor? Fordi jeg vet jo på en måte at det er helt feil å holde på å flørte med henne på den måten jeg gjør nå, men jeg klarer bare ikke dy meg. Det er for enkelt når vi sitter rett ved siden av hverandre og har så mye kontakt gjennom f.eks snap. (hvor hun forøvrig tar mest kontakt og opprettholder streaken)

Endret av snowik
Lenke til kommentar

Det kan tyde på interesse. Men det er absolutt ikke soleklart. Det kan også tyde på at hun ser deg som en venn. Og det kan være at du er confirmation biased og mistolker for eksempel blikket hennes.

Det er ikke nødvendigvis hensiktsmessig å vente på klarere tegn, for det kan være at de aldri kommer. Men ikke la det påvirke avgjørelsen din med tanke på studier.

Endret av €uropa
Lenke til kommentar

Henger meg på €uropa: "det kan være at du er confirmation biased og mistolker for eksempel blikket hennes"

Mest sannsynlig. Men, om det skulle være tilfellet at hun søker seg mot deg - hva så? Mennesker har flørter/forelskelser ganske ofte, om det er eller ikke er noe potensielt bra her kommer du til å snuble over noe potensielt bra senere. Du er vel.. 15/16(?) år, en av mange potensielle romanser burde ikke være det som staker frem livskursen din. Hold deg dit du var på vei.

Skjønner forøvrig ikke helt dine bekymringer om å "måtte snakke med henne" om at du skal flytte? Kan du ikke bare berette om høstens planer i en nonchalant maner? Vil vel bare gjøre inntrykk at du har litt 'annerledes' planer

Lenke til kommentar

Hvordan klarer man å gå i ukesvis og månedsvis og lure på slike ting? "Hun så på meg på den og den måten, hva betyr det?"

Ta grep, få avklaring. "Jeg liker deg godt, på den og den måten, og jeg kunne tenke meg disse tingene med deg" – så vil måten hun svarer på løse opp i alle dine problemer.

Ellers, når det gjelder flytting eller ikke så ser det for meg pr. nå ut som en dårlig idé å skulle droppe flyttingen for å satse på denne dama som du tydeligvis ikke aner hvor du har. Hvis du finner ut at hun er skikkelig gira på deg, da må du vurdere flytting og eventuelt avstandsforhold kontra det å bli værende, men inntil det skjer tror jeg du bare kan være innstilt på å flytte.

Anonymous poster hash: 35379...fa0
Lenke til kommentar

Hvordan klarer man å gå i ukesvis og månedsvis og lure på slike ting? "Hun så på meg på den og den måten, hva betyr det?"

Ta grep, få avklaring. "Jeg liker deg godt, på den og den måten, og jeg kunne tenke meg disse tingene med deg" – så vil måten hun svarer på løse opp i alle dine problemer.

Ellers, når det gjelder flytting eller ikke så ser det for meg pr. nå ut som en dårlig idé å skulle droppe flyttingen for å satse på denne dama som du tydeligvis ikke aner hvor du har. Hvis du finner ut at hun er skikkelig gira på deg, da må du vurdere flytting og eventuelt avstandsforhold kontra det å bli værende, men inntil det skjer tror jeg du bare kan være innstilt på å flytte.

Anonymous poster hash: 35379...fa0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...