Geekeern Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 Hei, Jeg hadde bestilt vegg farger på tilvalg, og når jeg var på forehåndsbefaring ser jeg jo at de har malt veggen på stua i den fargen jeg har bestilt, men jeg legger ikke merke til kroker og kanter før jeg kom hjem og så på et bilde jeg hadde tatt. På bildet ser jeg at de har malt veggen kjøkkenveggen i riktig farge, men bak skapene og høyre vegg for der kjøleskapet skal stå har de heller ikke malt. Når jeg bestiller et farge på tilvalg og ønsker at et helt rom skal males i det farge, skal ikke de da male hele veggen først før de skrur på skaper og stæsj i veggen? kan jeg klage på at det er en mangel på tilvalget siden de ikke har malt hele veggen iht. til bestilling? Se vedlagte bilde. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 Tror det er en ganske vanlig praksis. Det skal antakeligvis lister på i de hjørnene og kantene du snakker om?Angående kjøleskap og innredning, så la de på huset vårt bare gulvet utenom der kjøkkenskapene og integrerte hvitevarer skulle stå. Det er det en teknisk årsak til(gulvet ikke skal hindres å bevege seg av at tunge skap står oppå), men alikevell...Jeg vil tro det er ganske vanlig praksis å ikke male der det ikke vil synes Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 (endret) Det er bortkastet maling og dermed kostnader. Hvis du tenker som så at du skal kunne ta bort skapene for å slippe å male på nytt må du tenke om igjen - for all farge/flater påvirkes av tiden,forurensning og lys. Så du vil måtte sparkle over hull og male på nytt uansett i et slikt tilfelle. Endret 21. april 2018 av syar2003 3 Lenke til kommentar
Geekeern Skrevet 21. april 2018 Forfatter Del Skrevet 21. april 2018 (endret) Endret 21. april 2018 av Geekeern Lenke til kommentar
Geekeern Skrevet 21. april 2018 Forfatter Del Skrevet 21. april 2018 Det er bortkastet maling og dermed kostnader. Hvis du tenker som så at du skal kunne ta bort skapene for å slippe å male på nytt må du tenke om igjen - for all farge/flater påvirkes av tiden,forurensning og lys. Så du vil måtte sparkle over hull og male på nytt uansett i et slikt tilfelle. Se vedlagte bilde. Det grønne er riktig farge. Og røde er feil hvitt maling. Tror det er en ganske vanlig praksis. Det skal antakeligvis lister på i de hjørnene og kantene du snakker om? Angående kjøleskap og innredning, så la de på huset vårt bare gulvet utenom der kjøkkenskapene og integrerte hvitevarer skulle stå. Det er det en teknisk årsak til(gulvet ikke skal hindres å bevege seg av at tunge skap står oppå), men alikevell...Jeg vil tro det er ganske vanlig praksis å ikke male der det ikke vil synes Se vedlagte bilde. Det grønne er riktig farge. Og røde er feil hvitt maling. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 Blir det synlig umalte flater etter at alt av skap er montert og kjøleskap o.l er på plass må de helt klart komme tilbake for å male resterende. 1 Lenke til kommentar
Geekeern Skrevet 21. april 2018 Forfatter Del Skrevet 21. april 2018 (endret) Blir det synlig umalte flater etter at alt av skap er montert og kjøleskap o.l er på plass må de helt klart komme tilbake for å male resterende. så du er enig at de burde gjort en bedre jobb der? og hvilke områder mener du de burde malt? de sa jo tross alt hele i bestillingen.. Endret 21. april 2018 av Geekeern Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 Jeg mener man må i det minste kunne kreve at det males der det forblir synlig i angitt farge for rommet etter at du har fått alt av hvitevarer og skap på plass. Men du kan ikke kreve at det er malt veggen bak overskapene dersom disse er satt opp før malerene fikk tilgang. Vanskelig å bedømme dette ut fra ett enkelt bilde , og mulig jeg tar feil , men det ser ut som en slags halvåpen kjøkkenløsning med to rom avbildet. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 Burde vært malt før innredningen ble satt inn, men nå står det ikke noe om det var noen frist på tilvalget og hva ellers som har blitt sagt Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 (endret) Det skal males, unntatt der hvor oppvaskmaskina står, hvor man kanskje må påregne at det er umalt. Det kan jo tenkes at du f.eks. vil ha et kjøleskap som ikke dekker hele høyden. Endret 21. april 2018 av Emancipate Lenke til kommentar
Geekeern Skrevet 21. april 2018 Forfatter Del Skrevet 21. april 2018 Burde vært malt før innredningen ble satt inn, men nå står det ikke noe om det var noen frist på tilvalget og hva ellers som har blitt sagt Hva mener du med frister? frist for tilvalg var 1. februar 2017 og siden det har jeg ikke sendt inn noen endringer. Sto i tilvalget at hele rom vil bli malt i valgte farge. Bildet du ser er halvløsning med stue og kjøkken. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 Så det feltet helt til høyre i bildet ditt, er rett og slett en del av stua? Da står du igjen med bak kjøleskapet og den stripa ved siden av. Lenke til kommentar
Geekeern Skrevet 21. april 2018 Forfatter Del Skrevet 21. april 2018 (endret) Så det feltet helt til høyre i bildet ditt, er rett og slett en del av stua? Da står du igjen med bak kjøleskapet og den stripa ved siden av. Hvis du sammenligner fargene i første bildet med dette bildet, så kjenner du igjen områdene. Vel og merke at oppvaskmaskinen er mellom oppvaskkum og kjøleskapet, egentlig skulle jeg markert det med rødt farge der å. Endret 21. april 2018 av Geekeern Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 Det feltet til høyre, ser jeg som en del av stua. Lenke til kommentar
Geekeern Skrevet 21. april 2018 Forfatter Del Skrevet 21. april 2018 Det feltet til høyre, ser jeg som en del av stua. Helt riktig. Men fortsatt en liten del av kjøkken (høyre for kjøleskapet) som ikke er malt i riktig farge... hva tenker du/dere? egentlig skulle de ha malt hele veggen i den fargen som var bestilt før de monterte interiøret Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 Delen til høyre for kjøleskapet, og bak kjøleskapet, ville jeg ha bedt dem om å male. Spesielt ved siden av, det er jo soleklart, i og med at de har malt til høyre for den. Om du virkelig ønsker veggen på "stua" malt, så ville jeg bedt om det i samme slengen, og håpt på det beste. Lenke til kommentar
Geekeern Skrevet 21. april 2018 Forfatter Del Skrevet 21. april 2018 Delen til høyre for kjøleskapet, og bak kjøleskapet, ville jeg ha bedt dem om å male. Spesielt ved siden av, det er jo soleklart, i og med at de har malt til høyre for den. Om du virkelig ønsker veggen på "stua" malt, så ville jeg bedt om det i samme slengen, og håpt på det beste. Stua/Kjøkken var bestilt i en farge, så veggen på stua side skulle de ha malt også, slurvearbeid :/ Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 Å ja, da er saken klar. Lenke til kommentar
Geekeern Skrevet 21. april 2018 Forfatter Del Skrevet 21. april 2018 (endret) Å ja, da er saken klar. kommer til å dokumentere dette og sende en mail til utbygger. Ønsker å varsle dem om at jeg kommer til å holde tilbake beløpet for malingen enn så lenge jobben ikke er utført. Hvordan kan man formulere en slik tekst og er det noe sted i lovverket jeg kan trekke inn? Det er tilvalg det er snakk om, og maling er en av dem. Endret 21. april 2018 av Geekeern Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 (endret) Prøv å være litt vennlig i første mail, det at du vil holde tilbake betalingen kan kanskje vente til de eventuelt setter seg på bakbeina? Å trekke inn lovverket blir også dumt å starte med. At du skal ha den fargen du valgte, er kun sunn fornuft. Endret 21. april 2018 av Emancipate 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå