moesen Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Heisann! Driver litt med .bat programering... Men er litt usikker på visse ting, noen som kan litt .bat her? Hvordan får jeg en fil til og gå om og om igjen? Og hvordan kan jeg gjøre om .bat filer til .exe filer? Om det er noen som kan forklare dette så hadde det vært kjempefint Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Hvordan får jeg en fil til og gå om og om igjen? denne loopen looper uendelig :loop (komandoer) goto loop Og hvordan kan jeg gjøre om .bat filer til .exe filer? Jeg vet ikke om en direkte måte, men det finnes sikkert programmer som kan gjøre det. Det er også veldig enkelt hvis man vil programmere det i C. Lenke til kommentar
rwu Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 fantes engang i tiden noen "compilere" til bat... tror en av disse heter bat2exe hvis jeg ikke tar feil... hehe... søkte på altavista.... fant den med en gang: http://nlsn.free.fr/batch-down/Bat2Exe.ZIP Lenke til kommentar
moesen Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 fantes engang i tiden noen "compilere" til bat... tror en av disse heter bat2exe hvis jeg ikke tar feil... hehe... søkte på altavista.... fant den med en gang: http://nlsn.free.fr/batch-down/Bat2Exe.ZIP Har nå fått laget en en .com fil. Den funker supert... Takk! Finnes det en liste over "sjulte" DOS kommandoer? De som IKKE finnes på "help-"listen. F.eks defrag o.s.v. Lenke til kommentar
rwu Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 finnes i windows start->hjelp... søk etter "Command-line reference A-Z" Lenke til kommentar
moesen Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 finnes i windows start->hjelp... søk etter "Command-line reference A-Z" Finner det ikke. Finnes det ikke en fil på internett eller at du kan sende meg fila? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 http://www.windows.no/d_intro3.php Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Dette lager en uendelig loop :loop bla bla bla goto loop Finnes det ikke noen måte å avslutte loopen på? Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 En .bat loop ble avsluttet med "Ctrl-C". Det er ikke sikkert dette vil fungere om du har brukt bat2exe. Det er lenge siden jeg har skrevet bat-filer... Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 set loop=1 :loop if %loop% == 111 goto endloop TING her set loop=%loop%1 goto loop :endloop looper 2 ganger det finnes sikkert en måte som er bedre enn dette, som du sikkert ser så oppfattes variablen loop som en string. Det har trolig noe med % å gjøre, men jeg har ikke funnet noe informasjon om det. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 bruker å skrive :x deretter på slutten goto x jeg, men det er sikkert det samme som loop? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 bruker å skrive :x deretter på slutten goto x jeg, men det er sikkert det samme som loop? ja det er riktig, når du skriver :noe så markere du det stedet slik at når du skriver goto noe så letes det gjennom filen til :noe blir funnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå