Eirik Helland Urke / TU Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Gjør bruksanvisningen overflødig.Disse robotene skrur sammen IKEA-møbler Lenke til kommentar
storken Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Nyhetsverdien må jeg si er relativt lav. 3 år på å programmere en robot til å utføre en oppgave tregere enn et menneske. Gratulerer. 3 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Bare man kunne få disse robotene til å skru sammen møblene før man får dem tilsendt så... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Nyhetsverdien må jeg si er relativt lav. 3 år på å programmere en robot til å utføre en oppgave tregere enn et menneske. Gratulerer. Mennesker er undervurdert. Mange tror maskiner skal ta over alt her i samfunnet, men mennesket vet å tilpasse seg enhver situasjon. Slik har det alltid vært i verdenshistorien, mennesket som rase er ekstremt tilpasningsdyktig. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Kommer robotene flatpakket? 4 Lenke til kommentar
bas Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Er ikke dette som en hvilken som helst produksjonslinje? Kan vel ikke akkurat si at 20 minutter var så veldig imponerende heller. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Nyhetsverdien må jeg si er relativt lav. 3 år på å programmere en robot til å utføre en oppgave tregere enn et menneske. Gratulerer. Mennesker er undervurdert. Mange tror maskiner skal ta over alt her i samfunnet, men mennesket vet å tilpasse seg enhver situasjon. Slik har det alltid vært i verdenshistorien, mennesket som rase er ekstremt tilpasningsdyktig. I tillegg blir mennesket stadig mer redundant, dessverre for noen. Roboter kan fint overta arbeid selv om de er tregere, en kjøper bare flere. Ofte andre aspekter som spiller inn også, økonomi(åpenbart), plass mangel, repeterbarhet osv. Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Det ser ut for meg som om de har hoppet over et par trinn. Hvordan tok de av emballasjen? Hvor ble det av emballasjen? Hvor legger roboten skruene som ble tilovers? 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Det ser ut for meg som om de har hoppet over et par trinn. Hvordan tok de av emballasjen? Hvor ble det av emballasjen? Hvor legger roboten skruene som ble tilovers? Det er det de skal bruke de neste tre årene på. 2 Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Det ser ut for meg som om de har hoppet over et par trinn. Hvordan tok de av emballasjen? Hvor ble det av emballasjen? Hvor legger roboten skruene som ble tilovers? Det er det de skal bruke de neste tre årene på. ...og da er nok stolen erstattet med en annen modell, så det er bare å begynne på nytt. Spisestuebordet forventes montert i 2032. 1 Lenke til kommentar
Mathtrix Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 lal.. dere skulle tatt en titt inni alle bilfrabrikker i verden.. sånn der har man gjort i over 10 år nå.. gammelt nytt. Lenke til kommentar
Gamasj Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Nyhetsverdien må jeg si er relativt lav. 3 år på å programmere en robot til å utføre en oppgave tregere enn et menneske. Gratulerer. Poenget er vel å vise på en folkelig måte at vi er "fucked". Lenke til kommentar
Martin O. Nygård Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Det ser ut for meg som om de har hoppet over et par trinn. Hvordan tok de av emballasjen? Hvor ble det av emballasjen? Hvor legger roboten skruene som ble tilovers? Den fulgte vel bruksanvisningen til punkt og prikke og da var det vel heller noen skruer som manglet. Så da er spørsmålet; kunne den finne noen erstatninger i garasjen eller hente noen fler fra Ikea. Hvis ikke blir jeg neppe noen køper av denne handyman roboten. Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 Nyhetsverdien må jeg si er relativt lav. 3 år på å programmere en robot til å utføre en oppgave tregere enn et menneske. Gratulerer.Mennesker er undervurdert. Mange tror maskiner skal ta over alt her i samfunnet, men mennesket vet å tilpasse seg enhver situasjon. Slik har det alltid vært i verdenshistorien, mennesket som rase er ekstremt tilpasningsdyktig. I tillegg blir mennesket stadig mer redundant, dessverre for noen. Roboter kan fint overta arbeid selv om de er tregere, en kjøper bare flere. Ofte andre aspekter som spiller inn også, økonomi(åpenbart), plass mangel, repeterbarhet osv. Fordelen med roboter er jo at de aldri møter på jobb fyllesyke, de tar ikke en 3 dagers når de egentlig bare er litt lei sjefen, eller sniker til seg en sykemelding i ferien slik at de kan ta ny ferie utover høsten. Selv om det er ting mennesker gjør raskere enn roboter så trenger ikke roboten pauser, sniker seg ikke unna arbeid, eller drøyer matpausen og kommer sent på jobb for så å dra tidlig. Sleipe ansatte som sniker til sykedager, trikser og lurer seg unna vil være perfekte ofre for roboter da slike ansatte kan være et helvete å bli kvitt da de gjerne er i overkant godt informert om rettigheter og ikke går av veien for å høylytt kreve sin rett selv om alle vet hvordan de driver på. Dessverre så blir det jo ikke enkelt å kun erstatte disse døgeniktene, robotiseringen vil sørge for at mange bra folk som står på sent og tidlig og virkelig gjør en skikkelig jobb må finne seg annet å drive på med. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 (endret) Jeg er positiv til roboter. Kommer det mange vil de kreve reperasjoner og vedlikehold. Det er mange mekaniske og eletriske deler som garantert kommer til å ryke. De må helt sikkert omprogrameres og oppdateres med nye sensorer og actuatorer. Dessuten skal de skrotes og demonteres. Er sikker på et de kommer til å generere mange arbeisplasser. Ser for meg mange oppgaver de kan gjøre. Plukke boss, skifte bilhjul, vaske bilen inni, gjøre innkjøp, lage mat, levere pakker, male huset, polere båten , hugge ved, klippe hekken. Bare si hvor jeg kan få kjøpt en! Endret 21. april 2018 av U0RPREN6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå