Thriller Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Hva tenker dere om dette: I oktober sendte jeg Mail til et firma, om at jeg ikke hadde motatt fakturaer. Da fikk jeg beskjed om at de var sendt til feil adresse (selv om tjenesten var bestilt til min adresse). Jeg sendte dem min adresse, og spurte om å få de utestående fakturaene på Mail. Det fikk jeg, beløpene ble betalt -men jeg betalte ikke purregebyr. Tre måneder senere, sender jeg en ny Mail, siden de ikke har sendt fler fakturaer i posten. Da får jeg til svar «du bekreftet aldri adressen i forrige mailkorrespodanse». 1. Jeg sendte dem min adresse uten at de spurte om den. 2. De spurte aldri om bekreftelse. Et par uker senere får jeg brev fra inkassobyrå på vegne av firmaet. Dette er på purregebyr og to fakturaer jeg ikke har fanget opp i «kaoset». Beløpene på fakturaene betaler jeg til firmaet, uten gebyrer. Jeg motsetter meg å betale gebyrer, men inkassoselskapet sier jeg må snakke med firmaet. Firmaet mener jeg må ta diskusjonen med inkassoselskapet. Og sånn foregår all kommunikasjon, alt ender med «det må du ta med -selskap-». Nå har to av sakene gått til namsmannen, og enda klarer ingen av selskapene å fortelle meg hvorfor jeg må betale purregebyr på fakturaer som er sendt feil flere ganger, til og med etter de fikk informasjon om ny adresse.... Hva kan jeg gjøre videre? Jeg føler dette er helt absurd... at firmaet kan fraskrive seg så mye ansvar. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Interessant. Uten at jeg har svar, så regner jeg med at du burde ha en god sak ovenfor namsmannen. Har du snakket med han/henne enda? For at det skal gå så langt også, så har det vel også vært igjennom retten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå