Gå til innhold

Klarer ikke bestemme hvilken tv jeg skal kjøpe.

Anbefalte innlegg

clouding og banding, det er mange der som sier akkurat det samme, og det var akkurat det min fikk problemer med samt over 10+ døde pixler over tid. Så ja egenerfaring det har jeg med denne, storfornøyd til å begynne med til jeg faktisk gikk litt i sømmene på den.

Anbefaler man noe sånn videre så sier det litt om manglende innsikt, og hvor er de gode omtalene av denne ? 

Anbefaler man noe utifra sin egen personlige mening uten at man har noe profesjonelle reviews så er det litt vel søkt.
Jeg hadde denne i 3+ mnd, hvor lenge hadde du din 8602 :-) ? Ah så vi skal altså gå god for dine 2 ukers bruk av denne ja, flott.

Men du fortsetter ser jeg med antagelser om hva jeg har råd til og ikke, istedet for å være litt mer voksen i uttalelsene dine så velger du å gå ned på det nivået. 

Har nok beskrevet i mangfoldige poster at jeg har planer om en Q9FN, men for noen som skal ha tv snarlig er ZD9 det beste valget, du mangler erfaring innen Lcd og lar påstander og antagelser om andres egenerfaring og økonomiske tilstand styre. 

Endret av P-okken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

clouding og banding, det er mange der som sier akkurat det samme, og det var akkurat det min fikk problemer med samt over 10+ døde pixler over tid. Så ja egenerfaring det har jeg med denne, storfornøyd til å begynne med til jeg faktisk gikk litt i sømmene på den.

Anbefaler man noe sånn videre så sier det litt om manglende innsikt, og hvor er de gode omtalene av denne ? 

Anbefaler man noe utifra sin egen personlige mening uten at man har noe profesjonelle reviews så er det litt vel søkt.

Jeg hadde denne i 3+ mnd, hvor lenge hadde du din 8602 :-) ? Ah så vi skal altså gå god for dine 2 ukers bruk av denne ja, flott.

Men du fortsetter ser jeg med antagelser om hva jeg har råd til og ikke, istedet for å være litt mer voksen i uttalelsene dine så velger du å gå ned på det nivået. 

Har nok beskrevet i mangfoldige poster at jeg har planer om en Q9FN, men for noen som skal ha tv snarlig er ZD9 det beste valget, du mangler erfaring innen Lcd og lar påstander og antagelser styre. 

Returnerte den da jeg fikk et knalltilbud på Oled og har ikke angret på det. Men i lcd high end er den knall bra. Grei erfaring etter 45 dager syntes jeg... Nå kjenner jeg produktansvarlig for tv hos Komplett og skal ta opp om det har vært mye problemer med de og gir tilbakemelding. Nytt for meg trolig for han også som anbefalte den personlig...

Mange sier det samme som deg? Gi oss linker da.. Jeg mangler erfaring selvfølgelig. Hvordan tv har du nå siden drømmen er ZD9? Er på tilbud nå er vel bare å handle da vel..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Flere pixelfeil og veldig mye sjenerende lyslekkasje samt DSE clouding ++ I såpass stor grad at det ødelegger mye av opplevelsen. Kunde har også problem med remote. Skarp lyslekkasje i 2 av hjørnene og artifacts problemer under HDR avspilling samt tilkobling til pc. 
I tillegg til at android smart tv systemet henger seg opp jevnlig selv etter full reset av tv.

Dette ble saken, og den ble avsluttet med 100% kreditering.  

Denne tven ville jeg aldri anbefalt videre selv om den var akseptabel nok på papiret. En tv som koster så mye og har så mye feil er helt latterlig. 

Og på det polske forumet så er det mange som faktisk har noen av de samme problemene, da føler man seg ikke akkurat trygg på den. 

Og i tillegg så savnes det omtaler.

https://www.ceneo.pl/56123216#tab=reviews_scroll

Endret av P-okken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du verden så voksne vi er idag, et annet lands forum som har like så mye peiling som vi norske "verdensmestere" er visst ikke godt nok for hans høyhet ? 

Sorry altså, men det er du som er på vidda fordi du blir sagt imot når du seiler på personlige erfaringer om en tv som knapt er kjent, og når noen som har hatt denne mer enn dobbelt så lenge som deg selv da tåler du såklart ikke å høre at noen har mer å si om denne enn din mening ? 

Endret av P-okken
Lenke til kommentar
Da kan jeg få legge til at jeg har "prøvd" denne tven selv, jeg har en Sony 9005 75" per nå.
Vi tenkte å prøve denne her tven da den var på salg, men ja det er noe merkelig tenkte vi kanskje at en tv som er
Helt ny på markedet plutselig reklameres med 48% avslag i lange perioder ?
Det blir litt tull og sitte å påstå og mene at et forum fra et annet land er fullstendig irrelevant.

Jada-Jada, jeg ser at du har problemer med å tolerere at noen mener noe annet, eller unnskylder motsvar,
men jeg hadde denne tven og hadde ikke problemer i like stor grad, men ja det er langt ifra et high end produkt
og det er sikkert sine grunner til at denne har vært på nesten halv pris rett etter den ble utgitt, normalt sett
så kommer slike avslag et halvt år eller ett år senere. Med mindre tven kanskje har sitt å stri med.

Det var mye synlig banding, DSE og endel problemer med smart Tv.
Jeg har hatt mye high end tver gjennom tiden fra Full HD var en "ting" alt fra Panasonic til Kuro, så gikk
vi videre til Sony sin 9005 75" og vi har faktisk en 55 B6 i ekstrastua, guttungen som er 10 har nå spillt på denne
men vi kunne aldri forestille oss at det skulle komme kraftig innbrenning på OLED når vi har forhørt oss hos"eksperter"
online på forum og i butikkene som sa dette var noe som aldri forekom. Dette skjedde faktisk etter 7mnd bruk og nå er den tven ubrukelig i mine øyne.

Guttungen har fått overtatt den da jeg makter ikke å se bilde defekter under tv titting, og han har fått beskjed om å være mer forsiktig mtp spillinga si, men jeg skulle virkelig ønske at man ikke måtte "babysitte" en tv i disse dager.
plasmaen fra panasonic og Kuroen har vi aldri hatt innbrenning på og der har han også spillt mye.. Men men gjort er gjort. Oled er i mine øyne langt fra moden
før det er mer garantert at man slipper innbrenning.
Uansett må jeg si for noe makkverk dette philipsen var. Det gikk i retur.
Kan lett anbefale trådstarter å styre langt unna philips og heller gå for Sony lett. Oled tar vi ikke sjansen på heller
det var mange tusen som jeg følte gikk tapt i at B6 står med innbrenning etter spilling som gikk helt greit for småen
på plasmaen så han har jeg ikke kjefta huden full, men er heller oppgitt av online eksperter og butikkansatte som
har nesten gått god for at innbrenning er omtrent en "myte".

Og for opplysning til TS, ZD9 er en kanon TV, Jeg ser at den akkurat er kommet på salg igjen. Det er et sjeldent bra tilbud hvis du ikke vil vente til langt utpå året.

​En kamerat av meg har denne og den er rett og slett sykt rå. 
Jeg vurderer sterkt og kjøpe 75" versjonen av denne hvis den kommer på salg igjen, den er langt bedre enn vår 9005. Men nå har jeg veldig lyst på dolby vision og det får dessverre ikke den vi har nå.

Endret av Djora Kantsen
Lenke til kommentar
Tormod, jeg vil anbefale deg å høre på noen som er langt mer "edruelige" og en som har vist flere ganger å ha god kunnskap
samtidig som han er på bakkenivå er N o r e n g. Han er en man kan ta gode råd ifra uten å være redd for at han hører til
i en eller annen "fanklubb" Dessverre virker det som at det er altfor mange andre med meninger som ikke nødvendigvis
er riktig for andre enn seg selv. 

Nå kjenner ikke jeg OLED i 2018, men jeg har lest på Rtings.com sin review og de er svært erfarne. Og det ene minusen som blir
nevnt der er faktisk at det er risiko for permanent innbrenning og det er grunn til bekymring.
Lenke til kommentar

Tormod, jeg vil anbefale deg å høre på noen som er langt mer "edruelige" og en som har vist flere ganger å ha god kunnskap

samtidig som han er på bakkenivå er N o r e n g. Han er en man kan ta gode råd ifra uten å være redd for at han hører til

i en eller annen "fanklubb" Dessverre virker det som at det er altfor mange andre med meninger som ikke nødvendigvis

er riktig for andre enn seg selv.

Nå kjenner ikke jeg OLED i 2018, men jeg har lest på Rtings.com sin review og de er svært erfarne. Og det ene minusen som blir

nevnt der er faktisk at det er risiko for permanent innbrenning og det er grunn til bekymring.

Har lagt ifra meg ideen om oled for denne gang. Det blir for dyrt hvis jeg skal ha 65" + plus at jeg vil ha en tv jeg kan bruke akkurat som jeg vil uten å må bekymre meg om innbrenning.

Lenke til kommentar
Ja, jeg så aldri for meg at en tv vi betalte 20 tusen kr for skulle bli slik rett over halvåret.
Den ble heller ikke direkte mishandlet med spillinga men, det skulle tydeligvis ikke mer til enn
det som guttungen fra før av har gjort i noen år på plasmaen uten noe innbrenning.
Dyr lærdom ble det ihvertfall. :-)
Endret av Djora Kantsen
Lenke til kommentar

Nå har jeg sett meg ut sett meg ut 3 tver , men sliter med å bestemme meg.

Det er jo pluss å minus med alle.

https://www.netonnet.no/art/demovarer/lyd-og-bilde/tv/50ogstorre/samsung-x-qe65q7famt-qled-tv/X242496.4915/

Vet at denne ikke er like bra som sony xe9305 eller xe9005 men jeg liker utseende på samsung å at de har one connect.

Å denne kan ha no gap veggfeste.

Den har sikkert bedre bilde en sonyen jeg har nå vil jeg tro.

https://www.komplett.no/product/971603/tv-lyd-bilde/tv-video/tv/tv-er/sony-65-kd65xe9305?offerId=KOMPLETT-310-971603#

Denne virker jo som en fantastisk tv utenom at den faktisk er 42kg med fot  53kg med emballasje  :confused: .

Vet ikke om jeg tørr å henge en så tung tv på veggen, eller om tv bordet mitt er laget for så mye vekt.

+ at det er 2-3 uker levering.

https://www.komplett.no/product/916413/tv-lyd-bilde/tv-video/tv/tv-er/sony-65-uhd-led-smart-tv-kd65xe9005#

Denne er vist ikke like bra som xe9305 hvis ikke jeg har misforstått noe. 

Syns ikke baksiden ser noe fin ut iforhold til de andre to.

Den er jo bra pris på da. 

Lenke til kommentar

Viktig å ha angre rett pga panel "lotteriet" hvis det er dirty screen effekt o.l slik at du kan bytte uten å få et helvete om bildet har skavanker på bildet som man må akseptere.

1000 kr mindre for demo modell var utrolig lite avslag.

Lenke til kommentar

Samtlige produkter er gjennomgått og testet grundig i forhold til funksjonalitet. De leveres alltid med komplett tilbehør og har alle spesifiserte funksjoner som er oppgitt.

Demovarer tilbys til en gunstig nedsatt pris og selges med samme vilkår for garanti- og angrerett som hos alle andre varer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...