Scient Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg har noen filmer på PC'n som jeg gjerne vill se på, men som jeg ikke får sett. De er av typen .avi, men jeg har andre .avi filmer som jeg får sett. Jeg får en feilmelding hvor det ikke står noe spesielt lærerikt : Microsoft Windows Media Player has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience. Etter jeg fikk feilmeldingen for første gang har jeg formatert, men problemet er her fremdeles. trenger HJELP!!! Takk for forhånd Lenke til kommentar
shahin Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 (endret) Har du nødvendige codecs/filtere installert? Dette kan du sjekke med programmet Gspot. Alt dette kan du lese mer om på www.doom9.org, her henter du også nødvendige codecs/filtere. Lykke til Endret 14. desember 2003 av shahin Lenke til kommentar
Tommy123 Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Til avi-filer trenger du stort sett divX og xvid last ned og installer disse og du kan se det meste av avi-filer. Lenke til kommentar
Scient Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Takk for tipset. Programmet Gspot kan komme godt med i fremtiden Gspot viser at jeg har 2 codecs som har muligheten til å kjøre filen, og to audio codecs. Men jeg får fremdeles ikke kjørt filen Hva i Huleste kan dette komme av? det har fungert før, men tydligvis ikke nå. Noen andre ideer? Tar imot de villeste forslag Lenke til kommentar
Tommy123 Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 (endret) En liten ting; ikke innstaller noen av codec-pakkene. De kan gi mer problemer enn de løser. Ikke innstaller codec'er du ikke trenger. Og det holder å starte en post. Edit: skriveleif... Endret 14. desember 2003 av Tommy123 Lenke til kommentar
Tommy123 Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Til avi-filer trenger du stort sett divX og xvid last ned og installer disse og du kan se det meste av avi-filer. Virket det ikke med disse? Lenke til kommentar
Scient Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 okei. Men som sagt har jeg Divx og Xvid, og er like langt, så det må vell være noe annet det er snakk om? Hehe, jepp, var ikke meningen med to innlegg. Fingeren glapp Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 (endret) En liten ting; ikke innstaller noen av codec-pakkene. De kan gi mer problemer enn de løser. doom9.org codecpack er helt genial og aldri skapt trøbbel, eneste jeg gjør er å ikke installere divx codecet som følger med i den innholder: Gordian Knot Codec Pack 1.6 - audio and video codecs for GKnot encoding if you don't have it already - contains DivX3.11alpha, DivX5.11 Pro, XviD Koepi 24062003-1, Huffyuv 0.2.2.1, AC3Filter 0.70b, mpgaudioax, Morgan Stream Switcher and ffdshow alpha 2003-05-23 http://www.doom9.org/software.htm Endret 14. desember 2003 av heraldo Lenke til kommentar
vIruZ Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 okei. Men som sagt har jeg Divx og Xvid, og er like langt, så det må vell være noe annet det er snakk om? Er du sikker på at filene er hele? Lenke til kommentar
Scient Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Jeg kan helt klart si at problemet ikke er codec relatert (tror jeg ganske sikkert). Jeg har alle codecs jeg trenger for å spille av filen, men det går rett og slett ikke. Som regel, hvis det er et codec jeg mangler får jeg opp en helt annen feilmelding som gir meg en mulighet til å laste det ned. Men dette er bare en feilmelding som det står at noe er galt, men ikke hva. Med en gang jeg starter opp en av filene får jeg bare et bilde (starten, men akkurat som den er blitt satt på pause), så det da kan det vell ikke være codec som er problemet? feilmeldingen : Microsoft Windows Media Player has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience. Microsoft Windows Lenke til kommentar
Scient Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Også en liten ting til. Bare jeg trykker 1 gang på filene som jeg ønsker å se får jeg feilen : Explorer has generated errors and will be closed by windows. You will have to restart program An error log has been created Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 (endret) Er du sikker på at filene er hele? kan være inne på noe der. Kjør filen inn i divxfix og trykk på "rebuild index" http://divfix.maxeline.com/index.php?targe...owdoc&docid=355 og post resultatet Endret 14. desember 2003 av heraldo Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 jeg bruker tsunami og ac3, de funker meget bra Lenke til kommentar
Scient Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Index rebuilding for file: H:\Shanghai.Knights.DVDRip.XViD-ViTE\Shanghai.Knights.DVDRip.XViD-ViTE.CD1.avi Finished with H:\Shanghai.Knights.DVDRip.XViD-ViTE\Shanghai.Knights.DVDRip.XViD-ViTE.CD1.avi . Number of errors: 0 Done. jaja Lenke til kommentar
Tommy123 Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Har hatt akkurat samme problemet på maskin nr 2. Bare jeg hold musepekeren over visse avi(divx) filer gikk explorer i stå og ville sende feilmelding. Problemet ble løst etter en stund, men dessverre husker jeg ikke hvordan dette ble løst. (jo, tror jeg innstallerte den nyeste kazaalite-codek pakken, og problemet løste seg) Har du siste versjon av divX? Er windows update flittig besøkt? Lenke til kommentar
Scient Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 ok.. Windows update er desverre ikke et sted jeg tilbringer mye tid. Men tror det meste med windows er updatert. har ikke prøvd kazaalite-codek pakken du snakker om. Hvor finner jeg den? Siste version av Divx er 5.05 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 (endret) Index rebuilding for file: H:\Shanghai.Knights.DVDRip.XViD-ViTE\Shanghai.Knights.DVDRip.XViD-ViTE.CD1.avi Finished with H:\Shanghai.Knights.DVDRip.XViD-ViTE\Shanghai.Knights.DVDRip.XViD-ViTE.CD1.avi . Number of errors: 0 Done. jaja da er filen i orden i allefall, prøvd en annen avspiller? Endret 14. desember 2003 av heraldo Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 dinside itpro Dette skulle vell løyse problemet..... Lenke til kommentar
Scient Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 hehe, joa men det hjelper meg lite å ha en film som er "i orden". Er liksom ikke helt det samme som å se den En annen ting. ALLE andre filmer jeg har fungerer og alt er i skjønneste orden. Men filmene som er 2 delt og ligger i mapper, som jeg kopierte fra et lan nylig fungerer ikke, og hvis jeg bare trykker på filene utfører explorer en eller annen error Merkelig (muligens) Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 har ikke prøvd kazaalite-codek pakken du snakker om. Hvor finner jeg den? egentlig på doa2.host.sk men som du sikkert ser der så har de stengt så jeg vet ikke hvor du kan få tak i den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå