Gå til innhold

Hvorfor er ikke mat gratis?


Anbefalte innlegg

Vi har jo gratis mat den dag i dag, men man må til NAV og få bonger eller en slags stønad for det...

 

Problemet er at de som trenger mat mest, får ikke penger eller bonger.. De er redd for at de selger det til andre for stoff...  Så derfor er de tyngst narkomane uten mat ,da de vet jo ikke hvordan man skal kunne søke om slikt, og ikke engang sitt eget kontonummer engang...

 

Tror Staten sparer en haug av penger med å ikke gi en krone til de som sliter mest her i Norge.. Da de har aldri søkt om hjelp eller ikke forstår hvordan de kan søke hjelp, ellers er det vel noen som ikke ønsker hjelp...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Så lenge Frp og Høyre styrer så er jeg fornøyd  :wee:

Avgiftspartiene mener du? :p Flyplassavgifter og sukkeravgifter, lite gjennomtenkte som skader norske arbeidsplasser :(

 

 

Dette er det sosialistene i KrF og V som står bak, støttet av de andre sosialistene på Stortinget. Det liker jo du som er Rødt tilhenger.

 

Nei dette er jo feil, Flyplassavgift og sukkeravgift var både RV og SV imot.. SV stemte dette ned iallefall...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så lenge Frp og Høyre styrer så er jeg fornøyd :wee:

Avgiftspartiene mener du? :p Flyplassavgifter og sukkeravgifter, lite gjennomtenkte som skader norske arbeidsplasser :(

Dette er det sosialistene i KrF og V som står bak, støttet av de andre sosialistene på Stortinget. Det liker jo du som er Rødt tilhenger.
Er jeg ? Nytt for meg :p alle meningsmotstandere er kommunister haha, klassisk ytre høyre. Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har jo gratis mat den dag i dag, men man må til NAV og få bonger eller en slags stønad for det...

 

Problemet er at de som trenger mat mest, får ikke penger eller bonger.. De er redd for at de selger det til andre for stoff...  Så derfor er de tyngst narkomane uten mat ,da de vet jo ikke hvordan man skal kunne søke om slikt, og ikke engang sitt eget kontonummer engang...

 

Tror Staten sparer en haug av penger med å ikke gi en krone til de som sliter mest her i Norge.. Da de har aldri søkt om hjelp eller ikke forstår hvordan de kan søke hjelp, ellers er det vel noen som ikke ønsker hjelp...

Hvis du gir en narkoman makt over sin økonomi, altså bare gir dem tilskudd til leilighet, livsopphold, hele greia som man gjør vanlig når man får støtte, så vil mest sannsynlig hver eneste krone gå rett i deres arm. Det er en sånn jævlig situasjon, de er drittsekker som lar dem gå uten penger hvis de ikke gir dem noen penger, men de er også drittsekker hvis de gir dem penger til å ta livet av seg. Damned if you do damned if you dont.

 

De kan få livsopphold, men selv det kommer med krav du må tilfredsstille før du kan få dem. De får nok heller redusert livsopphold på det meste vil jeg tro. Veldig mange av dem klarer ikke å ta vare på en leilighet uansett om de blir plassert i en. 

 

Det finnes de som ønsker å leve utenfor systemet også, som ikke gidder å følge reglene de får av staten, er snakk om ting som stell deg så godt du kan, møt opp på møter, sende inn utskrifter av konto/selvangivelse/legeerklæring/etc, de ber dem ikke om å tilbe Tor eller noe latterlig...

 

Jeg tror ikke noen av de svakeste i samfunnet (narkomane) trenger mer penger slengt etter seg, de trenger bedre hjelp. Tilbudene i norge for rusmisbrukere er elendige og er vanskelig å komme inn på. Alle som ønsker å bli rusfri burde få ett tilbud om hjelp som faktisk kan funke (som å bo på institusjon hvor de lærer å ta vare på seg selv, noe a la hva barnevernet kan finne på å gjøre med eldre tenåringer for å forberede dem for å bo i verden).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Godt forslag! Hvis staten styrte det kunne de kun solgt sunn mat. Da hadde ikke 1/2 vært overvektige i Norge. Vi hadde og spart sykt mye i helseutgifter.

 

Flott at du tar til fornuften FrihetensRegn!

Plus at alle hadde sultet ihjel. Yay!

Haha, morsomt du :p Ingen hadde sultet i hjel! :D Flott du er på venstre siden og støtter rødt sin politikk, de har jo hele 5%! Mens liberalistene har bare 0.2% haha :p

Det er jo det historien viser, når ansvaret for matproduksjon går til folket så kommer sult: 

http://www.nationen.no/faglig-snakka/alle-skal-ikke-dyrke-mat/

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

 

Hva stemmer du på da, Pg? MDG? Sv? Ap? Regner med det er et parti som liker å stjele penger fra folk.

Liberalistene såklart!! Eneste partiet som ønsker frihet resten er kommunister som elsker Stalin og Venezuela.

Så flott, bra at du også innser at Venezuela faktisk er sosialistisk ;-)

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

 

 

Hva stemmer du på da, Pg? MDG? Sv? Ap? Regner med det er et parti som liker å stjele penger fra folk.

Liberalistene såklart!! Eneste partiet som ønsker frihet resten er kommunister som elsker Stalin og Venezuela.
Så flott, bra at du også innser at Venezuela faktisk er sosialistisk ;-)

Satire mann :p de er kapitalistiske

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

 

Så flott, bra at du også innser at Venezuela faktisk er sosialistisk ;-)

Han bare troller. Overse han.

 

 

Jeg har ikke noe problem med troll, de er som oftest bare noen stakkarer som har gått tom for argumenter. Så la dem holde på, jeg er tross alt for ytringsfrihet. Men det kan være at Diskusjon.no har et problem med dem  :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så flott, bra at du også innser at Venezuela faktisk er sosialistisk ;-)

Han bare troller. Overse han.

 

 

Jeg har ikke noe problem med troll, de er som oftest bare noen stakkarer som har gått tom for argumenter. Så la dem holde på, jeg er tross alt for ytringsfrihet. Men det kan være at Diskusjon.no har et problem med dem  :hmm:

 

Satire er ikke trolling dog ;) Selv om du ikke forstår satiren.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

...Men se på hvordan det er i USA. Helse er ikke noe bedre helhetlig sett, det er bare at det kan være bedre hvis man har råd.

Dårlig eksempel, USA har en av verdens mest gjennomregulerte helsevesen. Fri konkurranse fungerer også bra på helse, inkludert tannhelsetjenester og veterinærtjenester. Personlig er jeg strålende fornøyd med både de private tann- og veterinærtjenestene her i landet. Jeg kan få time omtrent på dagen dersom jeg har hull i tanna eller pus har vondt i labben, og det koster faktisk ikke så mye med tanke på hva man får igjen for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...