MasterM Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Hei alle sammen Jeg skriver masteroppgave og hadde satt stor pris på om hver og en av dere tok dere ca 2 minutter til å svare på undersøkelsen min. Den omhandler din holdning til elbil, og alle synspunkter er like viktige! På forhånd tusen takk og god helg https://oslomanagement.qualtrics.com/jfe/form/SV_3DC61c1W0S8wuH3 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Dere har en snag i en av spørsmålene: alternativ 3 og 4 er gjentatt to ganger. Ellers: Jeg svarte nei på om jeg hadde elbil. Da blir spørsmålene på neste side, som om jeg sier "vi" om elbileiere, litt meningsløse. Geir Lenke til kommentar
MasterM Skrevet 20. april 2018 Forfatter Del Skrevet 20. april 2018 Dere har en snag i en av spørsmålene: alternativ 3 og 4 er gjentatt to ganger. Ellers: Jeg svarte nei på om jeg hadde elbil. Da blir spørsmålene på neste side, som om jeg sier "vi" om elbileiere, litt meningsløse. Geir Takk for tilbakemelding! men det at spørsmålet er gjentatt to ganger er rett og slett kun fordi spørsmålene lages ut i fra tidligere forskning, og siden de har hatt med alle spørsmålene er vi nødt til å gjøre det også... det er derfor spørsmålet er det "samme", men det er stilt på en annen måte. Apropos at det spørsmålet kan virke meningsløst forstår jeg, men alle må få de samme spørsmålene dessverre, og da trykker man bare at man er uenig Tusen takk for at du svarte Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 men det at spørsmålet er gjentatt to ganger er rett og slett kun fordi spørsmålene lages ut i fra tidligere forskning, og siden de har hatt med alle spørsmålene er vi nødt til å gjøre det også... det er derfor spørsmålet er det "samme", men det er stilt på en annen måte. Jeg tenkte ikke på spørsmålene som kommer to ganger, det er greit. Men på et av spørsmålene er svaralternativene 3 og 4 gjentatt, se skjermdump. Geir Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Har besvart. Jeg synes det var en forferdelig hullete undersøkelse. Det er liten og dårlig kommunisert sammenheng i spørsmålene, og enkelte av spørsmålene gir ingen mening. Sånn som hva jeg mener om Tesla. Alternativene er umulig å skille fra hverandre. Ikke for å være kjip altså, men dette synes jeg var alt for tynt som forskningsbasis på en masteroppgave. 2 Lenke til kommentar
MasterM Skrevet 20. april 2018 Forfatter Del Skrevet 20. april 2018 men det at spørsmålet er gjentatt to ganger er rett og slett kun fordi spørsmålene lages ut i fra tidligere forskning, og siden de har hatt med alle spørsmålene er vi nødt til å gjøre det også... det er derfor spørsmålet er det "samme", men det er stilt på en annen måte. Jeg tenkte ikke på spørsmålene som kommer to ganger, det er greit. Men på et av spørsmålene er svaralternativene 3 og 4 gjentatt, se skjermdump. Skjermbilde 2018-04-20 kl. 11.43.02.png Geir Åja det så jeg ikke! tusen takk for tilbakemelding Lenke til kommentar
MasterM Skrevet 20. april 2018 Forfatter Del Skrevet 20. april 2018 Har besvart. Jeg synes det var en forferdelig hullete undersøkelse. Det er liten og dårlig kommunisert sammenheng i spørsmålene, og enkelte av spørsmålene gir ingen mening. Sånn som hva jeg mener om Tesla. Alternativene er umulig å skille fra hverandre. Ikke for å være kjip altså, men dette synes jeg var alt for tynt som forskningsbasis på en masteroppgave. Nei det er ikke kjipt at du mener det, og jeg kan forstå hva du mener! men det er en tanke bak alt Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Hvorfor i alle dager skal jeg omtale elbil-førere som "vi" når jeg nettopp har svart på at jeg ikke har en elbil? Skal en uoffisiell presentasjon av selskapet på et par linjer samt en skjermdump av en trollkommentar av Gud vet hvem endre min mening angående Tesla? Dere har dessuten endret trollkommentaren til å vise et random brukernavn og profilbilde fra gang til gang. Her er det åpenbart humbug. Jeg håper inderlig at masteroppgaven går ut på å sjekke om folk er idioter eller ikke og ikke omhandler meninger angående elbil. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 (endret) men det er en tanke bak alt Hva er tanken bak denne seksjonen: Her skal man altså svare 5 ganger på det som i praksis er synonymer for første svaret? Hva er poenget? Mitt helhetsinntrykk av Tesla er Bra, ugunstig, tilfredstillende, negativt og fornøyd? Dette er enten en fryktelig dårlig utformet måling for det du hevder, eller så er det en måling som egentlig skal gå på noe annet - men, uten å vite hva det konkret måtte være, så er den neppe særlig egnet for det formålet heller. Om dette faktisk er en måling dere måtte formulere slik fordi andre tidligere har gjort det, så mistenker jeg at de som måtte kreve det egentlig ønsker at dere viser innsikt nok til å utfordre dem på at dette bare er vås. Endret 20. april 2018 av Zork Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Dere har dessuten endret trollkommentaren til å vise et random brukernavn og profilbilde fra gang til gang. Jeg regnet med at vitsen med det var å se om folk faktisk leste kommentaren, og ikke bare antok om han var elbileier ut fra profilbildet. Hvorfor i alle dager skal jeg omtale elbil-førere som "vi" når jeg nettopp har svart på at jeg ikke har en elbil? Det fikk jeg svar på lenger oppe. Geir Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Du fikk svar på dette lenger oppe, men om man svarer "ja" på om man har en elbil så bringes man til en side som spør om hva slags elbil man har. Det betyr at undersøkelsen tar forskjellig retning basert på tidligere svar. Jeg vil si at det da blir særdeles merkelig å omtale elbil-eiere som "vi" når man har nettopp svart at man ikke har en elbil selv, dette strider jo mot all fornuft. Når det gjelder kommentaren som omtaler Tesla så er det enten Tesla-logo og "elbilmenneske" som brukernavn eller bilde av en gammel Volvo og "eksoselsker" som står ved siden av samme kommentar. Da prøver man vel å se om folk endrer sitt inntrykk angående Tesla basert på om det er "elbilmenneske" eller "volvoråneren" som skriver en negativ nettkommentar. Vil tro at folk som faktisk har planlagt å svi av flere hundre tusen på et bilkjøp ikke blir påvirket av sånt. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 Kom til Tesla-siden som er tatt screenshot av lenger oppe, leste igjennom alternativene, og lukket undersøkelsen. Ble for dumt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 (endret) Du fikk svar på dette lenger oppe, men om man svarer "ja" på om man har en elbil så bringes man til en side som spør om hva slags elbil man har. Det prøvde jeg aldri. Da var vel innvendingen min om at det var litt meningsløst relevant allikevel. Da prøver man vel å se om folk endrer sitt inntrykk angående Tesla basert på om det er "elbilmenneske" eller "volvoråneren" som skriver en negativ nettkommentar. Ja. Det er kanskje en mer sannsynlig mulighet. Jeg oppfattet det ikke slik, i så fall svarte jeg kanskje feil når jeg antok at han ikke var elbileier uansett. (Husker ikke hvilken avatar som kom opp når jeg fullførte undersøkelsen.) Geir Endret 21. april 2018 av tom waits for alice Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 Vil tro at folk som faktisk har planlagt å svi av flere hundre tusen på et bilkjøp ikke blir påvirket av sånt. Det har jeg ikke latt meg påvirke av nei, jeg har bestilt meg ny bil med bensinmotor og den gleder jeg meg til kommer 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå