Gå til innhold

Bruk av to SSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil ikke være noen "komplikasjoner" hvis spill/programmer installeres på annen disk enn OS?

Nei, Det er generelt lurt å ha OS'et på den minste, raskeste SSD'en, og bruk den andre til resten.

Noen spill og programmer nyter mer godt av å ligge på SSD enn andre, om du i tillegg til disse 2 SSDene har snurredisk kan du google de mest brukte spillene/programmene for å finne ut hvor du burde legge de.

Lenke til kommentar

Jeg bruker en 256GB til mitt OS og en 512GB disk til mine spill og andre ting som krever mye data. Funker smooth. Mitt neste prosjekt vil ha minst 1TB SSD (én eller flere disker, og hvis jeg bruker én disk skal den partisjoneres i to partisjoner).

Lenke til kommentar

Jeg bruker en 256GB til mitt OS og en 512GB disk til mine spill og andre ting som krever mye data. Funker smooth. Mitt neste prosjekt vil ha minst 1TB SSD (én eller flere disker, og hvis jeg bruker én disk skal den partisjoneres i to partisjoner).

Har 5x 256GB disker - fordi jeg er for gjerrig til å kjøpe noe skikkelig...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Pris per GB er gjerne lavest på de moderat høye kapasitetene. 1 TB SSD er nok en hel del billigere enn 4*250 GB, fordi førstnevnte bare trenger én kontroller, ett kretskort, ett chassi osv.

Priseksempler fra prisjakt:

1 TB Samsung 960 EVO: 3990 kr

4*250GB Samsung 960 EVO: 4596 kr

Lenke til kommentar

Det vil ikke være noen "komplikasjoner" hvis spill/programmer installeres på annen disk enn OS?

Nei, Det er generelt lurt å ha OS'et på den minste, raskeste SSD'en, og bruk den andre til resten.

Noen spill og programmer nyter mer godt av å ligge på SSD enn andre, om du i tillegg til disse 2 SSDene har snurredisk kan du google de mest brukte spillene/programmene for å finne ut hvor du burde legge de.

Legger du inn alt på SSD2? mus, office, chrome etc? Er det noe som "bør" være på OS disken?

Lenke til kommentar

Legger du inn alt på SSD2? mus, office, chrome etc? Er det noe som "bør" være på OS disken?

Software som skriver og leser mye fra disk vil tjene mest på å ligge på SSD, mye dataspill for eksempel.

Lenke til kommentar

Software som skriver og leser mye fra disk vil tjene mest på å ligge på SSD, mye dataspill for eksempel.

kjører to SSD, en hoved og ekstra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...