pierce007 Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Husker for noen år tilbake var det en del prat om å ha OS på en disk og programmer/spill/etc på den andre. Hvor aktuelt er det i dag? Spør da jeg har en 128GB m2 disk som fulgte med maskinen, og satt inn i tillegg enn 500 GB EVO840. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 (endret) Det er vel ikke noe problem med det i dag. Som før. Samsung 960 Evo 500GB Den er billig, og verdt prisen mener jeg. Er bare synd ikke mange har plass til 2 i raid. Endret 20. april 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 20. april 2018 Forfatter Del Skrevet 20. april 2018 Det vil ikke være noen "komplikasjoner" hvis spill/programmer installeres på annen disk enn OS? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Nei, det er ikke noen komplikasjoner rundt det. eneste er vel å slette programmene som tar opp plass på datadisken hvis / når du reinstallerer operativsystemet. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Det vil ikke være noen "komplikasjoner" hvis spill/programmer installeres på annen disk enn OS? Nei, Det er generelt lurt å ha OS'et på den minste, raskeste SSD'en, og bruk den andre til resten. Noen spill og programmer nyter mer godt av å ligge på SSD enn andre, om du i tillegg til disse 2 SSDene har snurredisk kan du google de mest brukte spillene/programmene for å finne ut hvor du burde legge de. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Jeg bruker en 256GB til mitt OS og en 512GB disk til mine spill og andre ting som krever mye data. Funker smooth. Mitt neste prosjekt vil ha minst 1TB SSD (én eller flere disker, og hvis jeg bruker én disk skal den partisjoneres i to partisjoner). Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Jeg bruker en 256GB til mitt OS og en 512GB disk til mine spill og andre ting som krever mye data. Funker smooth. Mitt neste prosjekt vil ha minst 1TB SSD (én eller flere disker, og hvis jeg bruker én disk skal den partisjoneres i to partisjoner). Har 5x 256GB disker - fordi jeg er for gjerrig til å kjøpe noe skikkelig... 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Har 5x 256GB disker - fordi jeg er for gjerrig til å kjøpe noe skikkelig... Jeg tipper 4 stykk av disse diskene ikke koster så mye mindre enn en 1TB disk tilsammen. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Har 5x 256GB disker - fordi jeg er for gjerrig til å kjøpe noe skikkelig... Jeg tipper 4 stykk av disse diskene ikke koster så mye mindre enn en 1TB disk tilsammen. Helt sant, men de er akkumulert over tid ^^ 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Pris per GB er gjerne lavest på de moderat høye kapasitetene. 1 TB SSD er nok en hel del billigere enn 4*250 GB, fordi førstnevnte bare trenger én kontroller, ett kretskort, ett chassi osv. Priseksempler fra prisjakt: 1 TB Samsung 960 EVO: 3990 kr 4*250GB Samsung 960 EVO: 4596 kr Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 20. april 2018 Forfatter Del Skrevet 20. april 2018 Det vil ikke være noen "komplikasjoner" hvis spill/programmer installeres på annen disk enn OS? Nei, Det er generelt lurt å ha OS'et på den minste, raskeste SSD'en, og bruk den andre til resten. Noen spill og programmer nyter mer godt av å ligge på SSD enn andre, om du i tillegg til disse 2 SSDene har snurredisk kan du google de mest brukte spillene/programmene for å finne ut hvor du burde legge de. Legger du inn alt på SSD2? mus, office, chrome etc? Er det noe som "bør" være på OS disken? Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 20. april 2018 Forfatter Del Skrevet 20. april 2018 Nei, det er ikke noen komplikasjoner rundt det. eneste er vel å slette programmene som tar opp plass på datadisken hvis / når du reinstallerer operativsystemet. Anbefales det å legge inn Onedrive på OS disken eller disk 2? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Anbefales det å legge inn Onedrive på OS disken eller disk 2? Jeg har der installert på systemdisken mens det der tas backup av peker til mapper på datadisken. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Det vil ikke være noen "komplikasjoner" hvis spill/programmer installeres på annen disk enn OS? Nei, Det er generelt lurt å ha OS'et på den minste, raskeste SSD'en, og bruk den andre til resten. Noen spill og programmer nyter mer godt av å ligge på SSD enn andre, om du i tillegg til disse 2 SSDene har snurredisk kan du google de mest brukte spillene/programmene for å finne ut hvor du burde legge de. Legger du inn alt på SSD2? mus, office, chrome etc? Er det noe som "bør" være på OS disken? Software som skriver og leser mye fra disk vil tjene mest på å ligge på SSD, mye dataspill for eksempel. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 20. april 2018 Forfatter Del Skrevet 20. april 2018 Det vil ikke være noen "komplikasjoner" hvis spill/programmer installeres på annen disk enn OS? Nei, Det er generelt lurt å ha OS'et på den minste, raskeste SSD'en, og bruk den andre til resten. Noen spill og programmer nyter mer godt av å ligge på SSD enn andre, om du i tillegg til disse 2 SSDene har snurredisk kan du google de mest brukte spillene/programmene for å finne ut hvor du burde legge de. Legger du inn alt på SSD2? mus, office, chrome etc? Er det noe som "bør" være på OS disken? Software som skriver og leser mye fra disk vil tjene mest på å ligge på SSD, mye dataspill for eksempel. kjører to SSD, en hoved og ekstra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå