Martin_03 Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Var og lekte meg med dette på lefdahl, og skal inrømme det føltes godt i hånden, enda bedre hvis det som så ut som et gummiert grep, hadde vært gummiert:) Men likte i bunn og grunn kameraet. Det jeg lurer på er dette med blitz. Hvilke muligheter for eksterne blitzer finns og hvordan blir resultatet? Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 G5 er tilpasset Canons EX-serie av blitzer. Du har EX220, som er en liten blitz uten mulighet for å tilte eller vri blitzen. 420EX er en flott blitz man kan både tilte og vri. 550EX er storebroren til 420EX og har fulle manuelle innstillinger i tilegg til E-TTL, + at den er litt sterkere. Til G5 vil en 420EX være flott, da du har manuelle innstillinger for blitzen på kameraet. Selv må jeg få tak i en 550EX, da mitt nye 300D ikke kan overstyre 420EX'en min, men da har jeg en flott slaveblitz (det fungerer jo godt med E-TTL, så det er kanskje jeg som er litt rar Det er ikke et must å kunne overstyre blitzen, men noen liker å ha muligheten til det. Når jeg driver med macrofotografering savner jeg muligheten jeg hadde med G3 til å styre styrken på blitzen manuelt. Men som sagt, en 420EX vil fylle ditt behov på G5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå