|FSK| Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Har en filserver stående, og etter ca. 12 timer begynner strømforsyningen å bråke såpass at det er irriterende å ha den gående om natten (noe som derfor ikke går). Kjøpte ny kabinett- og cpu-vifte forrige uke, og fikk fjernet en god del av støyen, men tenker nå på å bytte psu'n. Så, noen med tips til en støysvak (og billig) psu. - En ting til er at denne maskinen ikke har noen cd-romstasjoner, kraftige skjermkort e.l., så hadde det holdt med en psu med mindre enn 350W? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...0060PN&toc=5025 Har 350W-utgaven på en overklokka maskin med masse tilleggskort. Sikkert mulig å få det billigere. Men da blir det hverken støysvakt eller stabilt. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...L350V1&toc=5060 Den er ihvertfall stille.Hvis du har lyst til å svi av litt penger Den er 350w da, men det kan du vel leve med? Mvh Eirik Endret 2. januar 2004 av EDB Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 njaa, ville heller "moddet" det litt, bytt ut vifter (kanskje med en 120mm) hvis du har plass oppe på toppen da? Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Sett inn en Papst 12db-vifte "feil vei", slik at den blåser inn i kabinettet. Da dør den garantert ikke. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 eller bare gjør som han her hvis du har litt tid http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=149887 jeg har planer om å gjøre omtrent det samme, bare med hjemmelagd vannblokk istedenfor kjøleribbe! Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 du kan sjekke ut be-quiet psu`ene hos 3dfxcool. Jeg har en litt eldre versjon, den er stillegående og god, bra design også. Jeg har ikke erfaring med de nye versjonene. Lenke til kommentar
tusul Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 har du sjekket at det ikke er hdd`ene som bråker? det var hardisken som bråket i min pc, trodde det var cpu kjøleren eller psu vifta som bråket Lenke til kommentar
kverna Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 fikk min Forton/Source 350W strømforsyning igår og blei skuffa.. den bråker mye mer enn jeg hadde trodd.. ikke 19 db der.. men blir sikkert bra når jeg får tilbake sidedøra mi Lenke til kommentar
e_rik Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Tenkte og kjøpe meg en Fortron/Source 400w men modet heller gammel psuen min og satte inn en Enermax 12cm med innebygd viftestyring. Dette gjorde jeg i dag, vifta går på 1500rpm noe som blir rundt 20db jeg er godt fornøyd med det og jeg sparte rundt 800,- på det Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 ... etter ca. 12 timer begynner strømforsyningen å bråke såpass at det er irriterende ... Är det så att det befintliga ljudet blir omöjligt att stå ut med efter 12h, eller ökar ljudnivån? Om det är fläkten som börjar låta kan den vara på väg att slitas ut, och då räcker det att byta till en ny fläkt. /Olle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå