monzilla Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) Skal oppgradere maskinen min og lurer på hva hovedforskjellen mellom Abit IC7-G og AsusP4C800-E Deluxe er.. Har lest mange tester og sånn, og av de tekstene har jeg fått ut at det er de 2 beste hovedkortene til 875 chipsettet, men jeg lurer på hvilket av de to som yter best og har flest nyttige tillegsfunksjoner. Her snakker jeg om ytelse og ikke ytelse pr krone bare så det er fastslått mvh Erik Monsen Edit : IC7 selfølgelig og ikke AC7... Endret 13. desember 2003 av monzilla Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Ytelseforskjellen (om vi skal kalle den det) er så liten at du vil knapt kunne måle den, langt mindre merke den. Se på hvilket kort du "liker" best, snakker om utstyr, layout, BIOS, merke preferanse o.l. og gå for det. Var det meg - IC7-G. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Takker for saklig og hyggelig svar. For meg er det ett fett om det blir Abit eller Asus. Vil bare ha et hovedkort som yter bra og holder en stund. Har lest mange guider om hovedkort i det siste og kommet fram til at altfor mange ser mer på hvor stor prosessoren er i stedet for å finne ut hvilket hovedkort som passer best. Har noen av hovedkortene noen unike funksjoner som det andre ikke har tilsvarende (muligens bare med et annet navn) ? Noen som har noen erfaringer med noen av kortene og kan gi noen fordeler/ulemper ? mvh Erik Monsen Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Tittet litt på priser, IC7-G og P4C800-deluxe ligger på 1465 og 1731 mens Abit IC7-MAX på 1822 (det er det beste P4 kortet om dagen, uten diskusjon). Asus en ekstra IDE kanal og den beste onboard lyden (irrelevant dersom du bruker et PCI lydkort dog). Abit har den beste layout'en (mer praktisk, fysisk) og den "greieste" BIOS'en, Abit's BIOS kan og oppdateres direkte fra internett i windows, som er kjekt. Her følger også med en "serielle" P-ATA til S-ATA konverter (lar deg bruke en gammel IDE disk på S-ATA kontroller). Begge(alle) kortene blir du svært førnøyd med, hva stabilitet, ytelse og funksjonalitet angår. De punktene jeg har listet her er det _jeg_ mener er de viktigste forskjellene på dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå