gundik Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Nok et dumt spørsmål fra en amatør: Passer ett (nytt) PCI skjermkort min gamle maskin uansett? (P200) Eller er ikke de nyeste kortene kompatible med gamle maskiner som skulle vært på dynga for noen år siden? Bruker bare maskinen på nettet og til noen filmsnutter, men filmsnuttene hakker siden jeg har ett gammelt Daytona skjermkort med 2Mb minnebrikke. Er jo litt usikker på om det bare er skjermkortet som gjør at filmene hakker, eller om det er resten av maskinen også...den består av Pentium 200 CPU og 128Mb RAM. Det letteste hadde sikkert vært en ny maskin, men til min bruk osv. "Waste of money"... Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) Bruk heller dette kortet. Det er beregnet til gamle maskiner! Peis den inn i en ledig pci-slot og du kan se film. Test Intel or AMD-based PC with 450 MHz or higher CPU Opps det er visst minimum... beklager, det går visst ikke på din pc. Da kan jeg ikke hjelpe deg. Endret 13. desember 2003 av pebbe Lenke til kommentar
gundik Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Takker for svar. Men hvordan er dette kortet som skjermkort? Må jo innrømme at jeg spiller noen enkle (les: gamle) spill også...kostet en del gjorde det også... Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Jeg ville jo tro at det er Pentium 200 med 128MB ram som sinker filmavspilling da... Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Jeg ville jo tro at det er Pentium 200 med 128MB ram som sinker filmavspilling da... Yepp. Lenke til kommentar
covah Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Intel or AMD-based PC with 450 MHz or higher CPU Opps det er visst minimum... beklager, det går visst ikke på din pc. Da kan jeg ikke hjelpe deg. Kjenner folk med 200Mhz Pentium som bruker det kortet, så det er nok ikke et abosutt krav. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Det er i hovedsak prosessor som ikke er god nok til filmavspillingen (rammen spiller også litt inn, men 128MB er normalt nok). Det kortet som ble linket til kan derimot gjøre pc-en som til en hardskoten moviebox . Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Eneste et skjermkort kan hjelpe på er dvd-avspilling. Det er dog hvis det har innebygget decoder. Hvis ikke så har det ingenting å si om du har 150000Mhz skjermkort og 100GB ram på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå