taklaeb Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Heisann jeg er en grønnskolling som har tenkt meg å overklokke litt. Jeg er HELT ny så jeg har ikke peiling. Noen som gidder å hjelpe litt?? Jeg har følgende ting: HK: AK 33 Aopen Prossesor: AMD Duron 850Mhz Klokker i Biosen. 265 Sdram (pc 100 tror jeg) Jeg har prøvd å klokke den, men kommer ikke høyere enn 935, går jeg til 970 blir den ustabil og krasjer, tror det kan komme av kjølinga, men er ikke sikker. Bør jeg slipe prossesoren og ribba?? Hva slags vifte må jeg ha?? Noen som gidder å ta seg tid til å skrive til meg? Mvh Tom A Lenke til kommentar
thoering Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Hei du Du driver tydeligvis og stiller på fsb-en... Kan du stille den i steg på en og en mhz? Isåfall så er det da bare å prøve seg frem, en og en mhz. Får du stilt multiplier på hovedkortet ditt? Bare fordi du ikke får stilt lengere, trenger ikke det å bety at cpu er varm eller ikke greier mer. En 850mhz duron burde klare minst 1000mhz. Men det kan hende at rammen din ikke greier høyere fsb enn det du setter den til, eller at hovedkortet ikke takler det. Dersom du har muligheten til å stille multiplier, så er kanskje denne fremgangsmåten til å anbefale for å skåne andre komponenter. Dersom du har denne muligheten for å stille multiplier, så må du låse opp cpu-en din før du kan gjøre noe. Opplåsing av cpu gjøres med det berømte blyant-trikset, guide finner du på hardware.no eller overklokking.no ... husker ikke hvem av dem... Lykke til! mvh Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Prøv å juster opp spenninga noen hakk. Hvor høy temperatur har du? Kanskje du ikke har god nok kjøling...? Plansliping er vel litt risikabelt, prøv heller med litt kjølepasta på cpu-kjerna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå