Gå til innhold

Mandrake 9.2 Kernel spm

NyZeta

Anbefalte innlegg

OK..

Først av alt kan jeg vel si meg veldig fornøyd med meg selv. Jeg har faktisk klart å lage en kernel som passer perfekt til maskinen min. Det er ikke så vanskelig som folk skal ha det til og det senker boottiden drastisk.

Jeg har valgt å beholde et minimum av de forskjellige kerneloptionene som modules nettopp for å sleppe å vente på "Finding Module dependics"

Men over til problemet mitt..

Jeg har installert ny kernel, men da jeg skulle installere det orginale bootsplashet så vil det rett og slett ikke komme opp på skjermen.

Jeg har selvfølgelig husket på å ta med med FrameBuffer og støtte for bootsplash i kernelen min.. Kjører forresten Mandrake 9.2. Jeg mener jeg har med det jeg ellers burde trenge også..

Under /etc/sysconfig/bootsplash ligger config-filene for bootsplash install...

Under /usr/share/bootsplash/scripts/ ligger filen make-boot-image

Jeg skriver da ./make-boot-image /boot/custominit.img 1024

Jeg går til direktorien /boot og finner custominit.img der.

Den nye hernelen har fått navnet vmlinuz-custom. I tillegg legger jeg inn System.map-custom

i /etc/lilo.conf har jeg lagt til følgende

image=/boot/custom

label="custom"

root=/dev/hda1

initrd=/boot/custominit.img

append="devfs=mount hdc=ide-scsi acpi=ht splash=silent"

vga=791

read-only

Etter dette var gjort så kjørte jeg lilo -v og fikk opp at alle images var gyldige...

Når jeg nå restarter og velger "custom" kernel så får jeg opp en sort skjerm der den første initfasen skulle vært.. Så dukker en liten rund linuxlogo opp oppe i venstre hjørnet (dette er ikke den splashbooten jeg forventer) også ruller vanlig boot opp over skjermen...

Noen som har den fjerneste anelsen om hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...