NyZeta Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 OK.. Først av alt kan jeg vel si meg veldig fornøyd med meg selv. Jeg har faktisk klart å lage en kernel som passer perfekt til maskinen min. Det er ikke så vanskelig som folk skal ha det til og det senker boottiden drastisk. Jeg har valgt å beholde et minimum av de forskjellige kerneloptionene som modules nettopp for å sleppe å vente på "Finding Module dependics" Men over til problemet mitt.. Jeg har installert ny kernel, men da jeg skulle installere det orginale bootsplashet så vil det rett og slett ikke komme opp på skjermen. Jeg har selvfølgelig husket på å ta med med FrameBuffer og støtte for bootsplash i kernelen min.. Kjører forresten Mandrake 9.2. Jeg mener jeg har med det jeg ellers burde trenge også.. Under /etc/sysconfig/bootsplash ligger config-filene for bootsplash install... Under /usr/share/bootsplash/scripts/ ligger filen make-boot-image Jeg skriver da ./make-boot-image /boot/custominit.img 1024 Jeg går til direktorien /boot og finner custominit.img der. Den nye hernelen har fått navnet vmlinuz-custom. I tillegg legger jeg inn System.map-custom i /etc/lilo.conf har jeg lagt til følgende image=/boot/custom label="custom" root=/dev/hda1 initrd=/boot/custominit.img append="devfs=mount hdc=ide-scsi acpi=ht splash=silent" vga=791 read-only Etter dette var gjort så kjørte jeg lilo -v og fikk opp at alle images var gyldige... Når jeg nå restarter og velger "custom" kernel så får jeg opp en sort skjerm der den første initfasen skulle vært.. Så dukker en liten rund linuxlogo opp oppe i venstre hjørnet (dette er ikke den splashbooten jeg forventer) også ruller vanlig boot opp over skjermen... Noen som har den fjerneste anelsen om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Har du brukt den kernel-sourcen som kom med Mandrake, eller har du lastet ned en selv fra kernel.org? Isåfall må du se http://www.bootsplash.org/kernel.html Lenke til kommentar
NyZeta Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Heisann.. Jeg har brukt kernelen fra mandrakes ftp server. Lastet ned kernelsource.rpm fila og har tatt utgangspunktet i den. Lydkort og skjermkortet møkker seg til hvis ikke... ( har SiS650 hovedkort, snakker om en bærbar nå altså) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå