Henrik1202 Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 En av mine lærere sa at vi må måtte snakke Norsk fordi vi er på en offentlig skole, kan noen bekrefte denne påstanden Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 Nei, det stemmer ikke. Lenke til kommentar
Henrik1202 Skrevet 19. april 2018 Forfatter Del Skrevet 19. april 2018 Nei, det stemmer ikke. Hva om læreren sier at det er mine regler og dere må snakke Norsk under mine timer, hva kan man si da? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 Hva slags språk er det her snakk om, og hvorfor ønsker noen å ikke snakke norsk? Lenke til kommentar
Henrik1202 Skrevet 19. april 2018 Forfatter Del Skrevet 19. april 2018 Hva slags språk er det her snakk om, og hvorfor ønsker noen å ikke snakke norsk? Mine to kompiser snakke Russisk, de ønsker å snakke Russisk fordi det har en prosjekt sammen og en av dem snakker ikke så veldig bra Russisk. Slik at du bare vet det begge to har Russisk som morsmål Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 Problemet er at det virker ekskluderende når noen snakker sammen på et annet språk. Læreren kan heller ikke vurdere hva de gjør, om de jobber eller bare prater skit, om de har misforstått ting, etc... Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 Høres ut som de trenger å snakke mer Norsk. 1 Lenke til kommentar
InfectedExo Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Strengt tatt, er det ingen nasjonale regler for kommunikasjonsspråk under skoletimer e.l, men som Emancipate nevner her, kan læreren rett og slett mislike det faktum at læreren ikke har kontroll på det som skjer i timen. Ordens- og atferdsreglementet burde bestemmes av skolen eller av fylkeskommunen du befinner deg i. Hvorvidt læreren praktiserer de nevnte reglene, får være lærerens sak. Jeg anbefaler deg likevel å kontakte Elevombudet i ditt fylke. Da kan du enklere forklare problemstillingen til riktig person, som i tillegg kan hjelpe deg videre på veien ihht. rettigheter og gjeldende lover. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå