Gå til innhold

Null påmeldte til høring om Statoils navnebytte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Videoen er tilgangsbegrenset - hva inneholder den?

Angående navnebyttet så synes jeg ikke vi kal være så svake og dilte etter hva noen andre synes om å ha ordet "stat" i navnet. Noen vil sikkert også ha noe i mot equi eller nor i navnet også... Kan aldri gjøre alle til lags. Nei drit og dra, vi står for hva Statoil er - et delvis statseid selskap. Ingen grunn til å underdanig prøve å legge skjul på det.

Oil er og forblir hva Statoil driver med. Det skaper identitet og forventninger. Intetsigende navn er og forblir intetsigende og svevende uhåndgripelig. Statoil driver med 99% olje og vil sikkert fortsette med det i overskuelig fremtid. Skulle de en gang i framtida drive med noe helt annet bør de heller skille det ut i et eget selskap og gi det et relevant navn som sier noe om hva de driver med.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Oil er og forblir hva Statoil driver med. Det skaper identitet og forventninger.

Og det er et høyst respektabelt navn både nasjonalt og internasjonalt. Men her pisser man jo bare på alle som har jobbet i selskapet, i et forsøk på å hvitvaske virksomheten.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg håper at veterinær Christine Siljedal ALDRI selger domenet sitt.

Kanskje norske, statlige selskaper tenker seg om både syv og åtte ganger før de vil ha fancy, nye navn (som Bane NOR).

Ho har dessverre selt det. Problemet er at Statoil vil kutte ut et velkjent, godt namn for et misvisande makkverk som antyder at dei styra med noke med hest. Og det skal dei bruke 200mill+ på. For so å heite :"Equinor, formerly known as Statoil" i 15 år.

Tenke!

Lenke til kommentar

Min første tanke når jeg hører Equinor er forsikringselskap eller investorselskap.

Jeg tenker ihvertfall ikke at dette er olje & gass relatert.

Forstår at de vil beholde 'nor' for å identifisere med Norge, men da kan de vel heller hete "Noroil" (som er populært foreslått av mange). Men det er kanskje for nærliggende til game "Norol" som de byttet bort fra tidligere ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...