kaaasen Skrevet 19. april 2018 Rapporter Del Skrevet 19. april 2018 Hei!Har i perioder brukt Ubuntu, Linux Mint og litt diverse distroer, Bestemte meg for et par uker siden å kaste ut Windows 10 og prøve Elementary OS som hoved-OS en stund. Det fungerer egentlig helt greit, MEN - og det er et stort MEN her: a) Laptopen går veldig fort tom for strøm b) Hvis jeg lukker den igjen våkner den aldri. Dvs; den surrer og går, men jeg må holde inne av/på-knappen for å skru den av, for deretter å skru den på igjen. Dette er irriterende, og det skaper litt irritasjon. Er det noen som har noen formening om hvilke innstillinger jeg bør se på for å få den til å oppføre seg slik som den gjør med Windows installert? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 19. april 2018 Rapporter Del Skrevet 19. april 2018 Først og fremst bør du informere litt mer om hva slags hardware det er i laptopen din Tlp og powertop pleier å være greie utgangspunkt for strømstyring. Lenke til kommentar
timeshift Skrevet 20. april 2018 Rapporter Del Skrevet 20. april 2018 b) Hvis jeg lukker den igjen våkner den aldri. Dvs; den surrer og går, men jeg må holde inne av/på-knappen for å skru den av, for deretter å skru den på igjen. Dette er irriterende, og det skaper litt irritasjon. Om du har NVIDIA og bruker nouveau-driverne (standard) så kan en mulig løsning være å installere de proprietære NVIDIA-driverne. På Ubuntu-baserte distribusjoner som elementary gjør du det ved å legge til ppa:graphics-drivers. sudo add-apt-repository ppa:graphics-drivers/ppa sudo apt update Åpne Software & Updates. Velg seneste driver under Additional drivers og klikk Apply changes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå