Axefjord Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Jeg kjøpte et par rimelige (under tusenlappen) vintersko januar 2016. Begge skoene revnet på samme sted under sålen i løpet av denne våren. Først: ifølge forbrukerrådet er det "normalt sett" kun 2 års reklamasjon på sko og klær. I mitt hode virker det litt snodig. Er det bare med meg at klær og sko (nesten) alltid varer minst 4år, gjerne lengre? Med unntak av joggesko til treningsbruk selvsagt. Og for det andre: I reklamasjonen skrev jeg spesifikt at varen var over 2år gammel. Jeg fikk epost tilbake med teksten "Ta med deg skoene, så skal du få en tilgodelapp her i butikken." Når jeg da møter i butikken, så tar de ikke imot skoene og peker på 2 års reklamasjonsrett. Men har de godtatt reklamasjonen ved å tilby tilgodelapp? Eller har jeg ihvertfall rett på den tilgodelappen? Lenke til kommentar
Tåketrollet Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 2 års reklamasjonsrett på klær og sko ja. Det er det som er vanlig. Noen opererer med «livstidsgaranti» men det er få utvalgte merker. Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 Og for det andre: I reklamasjonen skrev jeg spesifikt at varen var over 2år gammel. Jeg fikk epost tilbake med teksten "Ta med deg skoene, så skal du få en tilgodelapp her i butikken." Når jeg da møter i butikken, så tar de ikke imot skoene og peker på 2 års reklamasjonsrett. Men har de godtatt reklamasjonen ved å tilby tilgodelapp? Eller har jeg ihvertfall rett på den tilgodelappen? Om du ikke har utelatt noe vesentlig fra denne dialogen høres det ut som om det er inngått en avtale. Da nytter det ikke for butikken å peke på andre lover enn avtaleloven. 2 Lenke til kommentar
Tåketrollet Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 Jeg ville stått på mitt. Fikk du ikke navnet på den ansatte du snakket med per mail? Gå innom butikken igjen og vis til mailen. Vær «vanskelig» kunde hvis du klarer. En avtale er en avtale, uavhengig av hvem som svarte på mailen. Det er jo tydeligvis noen som jobber i den spesifikke butikken, så ville stått på mitt! Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 21. april 2018 Forfatter Del Skrevet 21. april 2018 Jupp, vil også tro at jeg har rett på tilgodelappen, siden det var avtalt. Men etter å ha sendt epost og klaget til butikken, så skyldte de på en misforståelse og ba meg komme innom igjen for tilgodelappen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå