Helpless/Green Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Jeg forstår det sånn at det er en jungel av regler og unntak, inkludering og eksludering for disse.Spesielt de Franske og Nederlandske territorier i Karibien og Stillehavet. Er det noen som vet om man kan bruke Europeisk Helsetrygdkort innen disse områdene?Om de går under Schengen eller andre avtaler som også berører norske statsborgere? Isåfall: Hvilke territorier gjelder dette? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 https://helsenorge.no/turist-i-utlandet/her-kan-du-bruke-europeisk-helsetrygdkort EØS og Schengen er ikke det samme. Og husk at selv der hvor kortet er gyldig så vil du utsettes for de samme offentlige køer, begrensninger i hva det offentlige dekker og egenandeler som landets egne innbyggere... og det kan være veldig forskjellig fra Norge. Reiseforsikring er noe du bør ta med uansett, men du bør ikke droppe helsetrygskort selv om du har reiseforsikring da de kan nekte å dekke noe du kunne fått via helsetrygskort. Lenke til kommentar
Helpless/Green Skrevet 18. april 2018 Forfatter Del Skrevet 18. april 2018 https://helsenorge.no/turist-i-utlandet/her-kan-du-bruke-europeisk-helsetrygdkort EØS og Schengen er ikke det samme. Og husk at selv der hvor kortet er gyldig så vil du utsettes for de samme offentlige køer, begrensninger i hva det offentlige dekker og egenandeler som landets egne innbyggere... og det kan være veldig forskjellig fra Norge. Reiseforsikring er noe du bør ta med uansett, men du bør ikke droppe helsetrygskort selv om du har reiseforsikring da de kan nekte å dekke noe du kunne fått via helsetrygskort. Jeg ska ordne med reiseforsikring. Og i Ungarn betalte jeg ingenting hos legen siden jeg hadde European Health Insurance Card. Betalte kun for medisin på apoteket, men dette varierer vel fra land til land. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå