Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Slitasje på foring i opphengskuler/ledd. Hva må gjøres?


foenix

Anbefalte innlegg

Jeg har fått følgende mangel på Eu kontroll:

----------------------------------------------------------------------------------------------------

For stor slitasje på kingbolt og/eller foringer eller  i opphengskuler/ledd

Venstre fremre bak - Slipp i vulkaniseringer fremre foring på langsgående bærearm venstre bak.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Er det noen her som har litt peiling på dette og kan fortelle meg hva jeg må gjøre for å utrette dette. Er det en enkel sak å utføre selv, eller må bilen på verksted?

 

Jeg skal allikevel innom på service med den, men dersom det blir mye rimeligere å gjøre det selv, så vil vel det være en bedre løsning.

Endret av dagfinn99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg husker riktig, så har disse en langsgående bærearm på aksel 2. Den sitter nesten inntil kanalen og foringen må presses med presseverktøy.

 

Det er en dritt jobb og ikke noe alle klarer hjemme. Hvis det er snakk om aksel 2.

 

Er det foring i aksel 1, så er det en kurant jobb. Husk at foringen sitter sikkert godt fast i bærearmen.

Lenke til kommentar

Hvis jeg husker riktig, så har disse en langsgående bærearm på aksel 2. Den sitter nesten inntil kanalen og foringen må presses med presseverktøy.

 

Det er en dritt jobb og ikke noe alle klarer hjemme. Hvis det er snakk om aksel 2.

 

Er det foring i aksel 1, så er det en kurant jobb. Husk at foringen sitter sikkert godt fast i bærearmen.

Hvor er disse akslingene plassert i forhold til hverandre?

Lenke til kommentar

 

Som den pessimisten jeg er vil jeg påstå at hvis du må spørre, så er det aller, aller høyst sannsynlig ikke en jobb for deg.

Hva er da hensikten med et forum som dette? Er du født ferdig utlært kanskje??

 

 

 

Huffda, jeg tror ikke han mente det frekt TS. Hvis du skal presse ut en foring, se video men spol til 2:33 ( ikke samme foring eller bil, men du ser tegningen )

 

Det KAN være mye enklere for deg å skifte armen foringen står på, men koster litt ekstra om all jobb skal gjøres selv. 

 

På verksted vil det noen ganger bli ca det samme. Skifte kun foringen som er en billig del, pluss arbeidstid som er dyrt. Eller brearm som koster litt mer men mindre arbeidstid. Det kommer selvfølgelig an på bil og modell. 

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar

 

 

Som den pessimisten jeg er vil jeg påstå at hvis du må spørre, så er det aller, aller høyst sannsynlig ikke en jobb for deg.

Hva er da hensikten med et forum som dette? Er du født ferdig utlært kanskje??

 

 

 

Huffda, jeg tror ikke han mente det frekt TS. Hvis du skal presse ut en foring, se video men spol til 2:33 ( ikke samme foring eller bil, men du ser tegningen )

 

Det KAN være mye enklere for deg å skifte armen foringen står på, men koster litt ekstra om all jobb skal gjøres selv. 

 

På verksted vil det noen ganger bli ca det samme. Skifte kun foringen som er en billig del, pluss arbeidstid som er dyrt. Eller brearm som koster litt mer men mindre arbeidstid. Det kommer selvfølgelig an på bil og modell. 

 

Hvilken video mener du jeg skal se på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...