foenix Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 (endret) Jeg har fått følgende mangel på Eu kontroll: ---------------------------------------------------------------------------------------------------- For stor slitasje på kingbolt og/eller foringer eller i opphengskuler/ledd Venstre fremre bak - Slipp i vulkaniseringer fremre foring på langsgående bærearm venstre bak. ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Er det noen her som har litt peiling på dette og kan fortelle meg hva jeg må gjøre for å utrette dette. Er det en enkel sak å utføre selv, eller må bilen på verksted? Jeg skal allikevel innom på service med den, men dersom det blir mye rimeligere å gjøre det selv, så vil vel det være en bedre løsning. Endret 18. april 2018 av dagfinn99 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Du må bytte foringen, evt hele venstre fremre bærearm bak. - Hvor enkelt det er kommer an på hvilken bil det er, om det er fwd, rwd, awd osv. - Hvis det er en noenlunde vanlig bil finner du kanskje noe på youtube. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 18. april 2018 Forfatter Del Skrevet 18. april 2018 (endret) Det er en Ford S-max med forhjulsdrift. Jeg aner ikke hvilke søkeord jeg skal bruke på You-tube siden dette er helt nytt for meg.. Endret 18. april 2018 av dagfinn99 Lenke til kommentar
Obsverk Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Hvis jeg husker riktig, så har disse en langsgående bærearm på aksel 2. Den sitter nesten inntil kanalen og foringen må presses med presseverktøy. Det er en dritt jobb og ikke noe alle klarer hjemme. Hvis det er snakk om aksel 2. Er det foring i aksel 1, så er det en kurant jobb. Husk at foringen sitter sikkert godt fast i bærearmen. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 19. april 2018 Forfatter Del Skrevet 19. april 2018 Hvis jeg husker riktig, så har disse en langsgående bærearm på aksel 2. Den sitter nesten inntil kanalen og foringen må presses med presseverktøy. Det er en dritt jobb og ikke noe alle klarer hjemme. Hvis det er snakk om aksel 2. Er det foring i aksel 1, så er det en kurant jobb. Husk at foringen sitter sikkert godt fast i bærearmen. Hvor er disse akslingene plassert i forhold til hverandre? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 Som den pessimisten jeg er vil jeg påstå at hvis du må spørre, så er det aller, aller høyst sannsynlig ikke en jobb for deg. 3 Lenke til kommentar
foenix Skrevet 21. april 2018 Forfatter Del Skrevet 21. april 2018 Som den pessimisten jeg er vil jeg påstå at hvis du må spørre, så er det aller, aller høyst sannsynlig ikke en jobb for deg. Hva er da hensikten med et forum som dette? Er du født ferdig utlært kanskje?? 1 Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 (endret) Som den pessimisten jeg er vil jeg påstå at hvis du må spørre, så er det aller, aller høyst sannsynlig ikke en jobb for deg. Hva er da hensikten med et forum som dette? Er du født ferdig utlært kanskje?? Huffda, jeg tror ikke han mente det frekt TS. Hvis du skal presse ut en foring, se video men spol til 2:33 ( ikke samme foring eller bil, men du ser tegningen ) Det KAN være mye enklere for deg å skifte armen foringen står på, men koster litt ekstra om all jobb skal gjøres selv. På verksted vil det noen ganger bli ca det samme. Skifte kun foringen som er en billig del, pluss arbeidstid som er dyrt. Eller brearm som koster litt mer men mindre arbeidstid. Det kommer selvfølgelig an på bil og modell. Endret 22. april 2018 av Smultring77 Lenke til kommentar
foenix Skrevet 22. april 2018 Forfatter Del Skrevet 22. april 2018 Som den pessimisten jeg er vil jeg påstå at hvis du må spørre, så er det aller, aller høyst sannsynlig ikke en jobb for deg. Hva er da hensikten med et forum som dette? Er du født ferdig utlært kanskje?? Huffda, jeg tror ikke han mente det frekt TS. Hvis du skal presse ut en foring, se video men spol til 2:33 ( ikke samme foring eller bil, men du ser tegningen ) Det KAN være mye enklere for deg å skifte armen foringen står på, men koster litt ekstra om all jobb skal gjøres selv. På verksted vil det noen ganger bli ca det samme. Skifte kun foringen som er en billig del, pluss arbeidstid som er dyrt. Eller brearm som koster litt mer men mindre arbeidstid. Det kommer selvfølgelig an på bil og modell. Hvilken video mener du jeg skal se på? Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 (endret) sorry: har du tilgang på sånt? spol til 2:14. Endret 22. april 2018 av Smultring77 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå