Gå til innhold

Straffbart å skrike "Jævla neger" i krangel

55 stemmer

1. 1. Bør det være forbudt å skrike "Jævla neger" i krangel?

• Nei
      44
    • Ja
      11

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva inderne mener om nazistenes annektering av sine hakekors får du spørre dem om. Det er irrelevant i dag. Når nasjonalistiske nordmenn og europeere bruker hakekors i ulike varianter så er det ikke det indiske som er inspirasjonen, og det er ingen vits i å late som. 

Geir :)

En liten digresjon, men jeg håper og tror tiden modnes nok til at man kan se litt lengre enn nazistene, når det kommer til svastikaen, det blir så tåpelig å skulle titte enøyd på ett symbol som er så rikt på historie kultur og natur.

At nazismen fremdeles har definisjonsmakt over dette symbolet anser jeg som ett vedvarende nederlag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

En liten digresjon, men jeg håper og tror tiden modnes nok til at man kan se litt lengre enn nazistene, når det kommer til svastikaen, det blir så tåpelig å skulle titte enøyd på ett symbol som er så rikt på historie kultur og natur.

At nazismen fremdeles har definisjonsmakt over dette symbolet anser jeg som ett vedvarende nederlag. 

Det kan selvsagt tenkes, tiden pleier å lege de fleste sår. Men jeg er ikke sikker på om det er noe det hjelper mye å skynde på.

Vi velger jo alle våre kamper, og om dette er en av dine skal ikke jeg protestere på det, bare betvile sjansen for å lykkes med det første.

Lenke til kommentar

Det kan selvsagt tenkes, tiden pleier å lege de fleste sår. Men jeg er ikke sikker på om det er noe det hjelper mye å skynde på.

Vi velger jo alle våre kamper, og om dette er en av dine skal ikke jeg protestere på det, bare betvile sjansen for å lykkes med det første.

Nei, alstå, det er ikke dødsviktig. Det er bare trist at et så interessant symbol kokes ned til noe så banalt..

En systematisk tolkning av en sirkel.

Det bruker vi jo alle.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...