Gå til innhold

Cross - Verdt å prøve?

Anbefalte innlegg

Har begynt å vurdert å kjøpe meg en cross-sykkel en stund nå.

Synes alt med motor er toppers men da kommer det jo til ossen sykkel og hvor kan man kjøre?

Har en liten Fiddy 125cc men på tanke på hvor liten den er i forhold til meg, så er det uaktuelt å kjøre den noe mer.

Hørt veldig mye diskusjon at 85cc er best å starte med, 150, 250 osv osv.

Men hva er virkelig det beste?

Kjørt alt med motor siden barnehagen nesten så selve kjøringen, giring osv er ikke noe problem, eller det å ligge seg bredt i grusen :p

Er det like greit å kjøpe seg en 450 når man først har pengene?

Ser lizzm ikke grunnen å starte ganske langt nede så kjøpe en ny en om et år elsn.

Fokuserer på mellomtung neste år så bytte/kjøpe cross er ikke en mulighet da =)

Så er det med kjøring, har funnet en liten plass ved sarp men blir trøttsomt å kjøre samme sted hver eneste gang, hvordan reagerer Politiet/skogeiere på å kjøre i skog?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Visst du skal ta mellomtung neste år, så regner jeg med du er en voksen person :p
Da blir 85cc ALT for liten. 

Du må ha minst 125. 2 takter er billigst. 250 2t med tyngre giring (får å temme den litt) er et godt alternativ siden du har erfaring med motorsykler. Som du sikkert vet er det ikke lov å kjøre i skog, eller på veien for den slags skyld, med cross. 

Ergo så må du ha noe å frakte den med. 

450 anbefaler jeg ikke. Som nybegynner har man dårlig teknikk, og er ofte dårlig trent, så man kan fort havne i kjipe situasjoner. Det blir mer du som blir kjørt av 450ien, enn du som kjører den :p 

Så jeg anbefaler en YZ250 eller SX250 2 takter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...