Dragen Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Clutchen i min Daihatsu Sirion 1.3 4WD 2007 spiller sine siste toner, og jeg må bytte. Er det noen som har en anelse hva prisen blir? Jeg finner et passende sett til 1750,- på Skruvat, men så kommer jo arbeid i tillegg. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Veldig mye arbeid involvert for å komme til clutchen. Ofte bør dobbelmassesvinghjul byttes når clutchbytte er nødvendig, og denne delen kan være dyr, type 5-8000kr. Om du kun skal bytte clutchen og finner et verksted som er villig til å bruke deler du selv leverer så vil jeg tippe 4-6000kr i arbeidspenger. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 (endret) Mener å huske vi hadde en slik inne på jobben, og at verkstedmanualen sa at motoren måtte ut for bytte av clutch. Motoren ble tatt ut på den vi hadde inne vet jeg, https://www.daihatsu-drivers.uk/node/17879 Siste post bekrefter nok at det er enklest å ta ut motoren, så da er det jo en litt større operasjon enn å bare ta ut kassa. Endret 17. april 2018 av Simkin Lenke til kommentar
toffo Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 En har nesten spart inn merkostnaden ved automat da, på ett clutch-bytte. (Note to self). Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Be om fastpris gjerne hos uavhengige verksted. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 18. april 2018 Forfatter Del Skrevet 18. april 2018 (endret) Har lagt ut på mittanbud.no nå. Ser nok ut at det blir vrakpanten når clutchen går. Endret 18. april 2018 av Dragen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå