Yohohoho Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 (endret) Hei. Jeg har tre uker ferie igjen. Har jeg krav på å få lagt de siste ferieukene mine opp mot slutten av min oppsigelsestid? Pfh takk. Endret 17. april 2018 av Yohohoho Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 (endret) Hei. Jeg har tre uker ferie igjen. Har jeg krav på å få lagt de siste ferieukene mine opp mot slutten av min oppsigelsestid? Pfh takk. Hvis arbeidstaker og arbeidsgiver ikke blir enige, har arbeidsgiver siste ord i saken. Arbeidstaker kan likevel kreve å få avvikle tre uker sammenhengende ferie i løpet av hovedferieperioden 1. juni - 30. september. Arbeidstaker kan som hovedregel kreve å få vite når han eller hun skal ta ferie senest to måneder på forhånd. I og med at arbeidsgiver har siste ordet om når ferien skal avvikles, kan arbeidstaker i utgangspunktet ikke kreve å få avvikle ferien i oppsigelsestiden. Arbeidstaker kan likevel kreve at ferie avvikles før oppsigelsesfristens utløp dersom det ellers ikke vil være tid til å avvikle ferie innenfor hovedferieperioden (1. juni - 30. september) eller innenfor ferieåret. Endret 17. april 2018 av Salvesen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå