AnonymDiskusjon Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Hei, skriver her fordi nå har jeg ny jobb og rekker derfor ikke psykologen før hun avslutter sin arbeidsdag. Jeg er ikke i stand til å si til ny arbeidsgiver at jeg trenger å gå tidligere pga psykiske problemer. Så da håper jeg på noe form av andres meninger her, nye perspektiv osv, siden jeg ikke har noen andre en psykologen ellers. Jeg har da startet i ny jobb, og har vert der ca 1 ukes tid. Jeg føler selv det går ganske greit og at jeg får jobben til bra nokk. Når jeg endelig tøffer meg opp til å spørre om å få lære mer ting, finnes det noen som viser meg, men andre kan komme bort og bare dytte meg vekk og gjør d for meg, jeg kommer jo ikke til å lære om ikke jeg får prøve engang. Og det er god nokk tid til å la meg prøve. Jeg er offisielt under opplæring. Utenom det hender det at dem som står og jobber med meg begynner å hvisker til hverandre og ser på meg, da føler jeg såklart at jobben jeg gjør er dårlig. Andre ganger står han ene og banner å steker og jeg prøver å få vite hva som er galt slik jeg kan gjøre det bedre, men der får jeg ingen respons. Andre jeg har jobbet med har sagt til meg at jeg er flink og at "det går jo greit med deg." Men nå er jeg usikker om de kansje bare har sagt det fordi de synes synd på meg. Føler ikke jeg får bra nokk beskjed om jobben jeg gjør er bra eller dårlig, folk spør meg mest bare om hvordan jeg selv syns det går, da svarer jeg at det går fint. Jeg er redd kansje jeg er for selvgod og tror d går greit og driter meg bare ekstra ut når de spør meg om hvordan det går. Hva synes dere? Burde jeg slutte å være selvgod om mitt eget arbeid? Skal jeg heller vente til de vil lære meg? Trodde det var bra i ta intiativ? Beklager unødvendig innlegg Anonymous poster hash: 60fc5...028 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Du har hatt jobben i en uke. Det er kort tid. Det er ingen som forventer at du skal kunne alt feilfritt etter en uke. Hvis du gjør feil og blir korrigert, ta det helt med ro - ingen er sure på deg. Men prøv å huske slik at du gjør det riktig neste gang. Andre ganger står han ene og banner å steker og jeg prøver å få vite hva som er galt slik jeg kan gjøre det bedre, men der får jeg ingen respons. Dette var elendig håndtert av kollegaen din. Ikke din feil. Du kan jo ta det opp med han hvis det skjer igjen, du ønsker å lære, men kan ikke bli bedre hvis du ikke får vite hva som er feil. nå er jeg usikker om de kansje bare har sagt det fordi de synes synd på meg. Ikke bruk tid på å tolke "tenk om de mente sånn og slik". Du er ny, du har vært der en uke, ingen har grunn til å baksnakke deg. Du må bare stole på at det de sier er sant. Fortsett å ta initiativ. Det er bare positivt. Lykke til! 4 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 :utakt har et veldig godt svar. For å bygge litt videre på det svaret: Hvis det skulle gå den veien at du ikke beholder jobben, så betyr ikke dét at du bør miste den åpne og interessérte innstillingen. Da er det ikke din feil om du ikke får beholde jobben, men lederskapet som driver jobben. Din historie er ikke unik, det er maaange som opplever det samme. Det er på grunn av kapitalisme og at budsjettet skal gå rundt. Noen ganger er presset og tempoet for høyt, og de har ikke tid eller penger til å drive opplæring før den ansatte skal produserer mer enn hva som trengs for at forretningen skal gå rundt. Det er bare sånn det er. Det skal ikke måtte være sånn, men man har ikke så mye valg. Hold linja så lenge du kan, fortsett å gi alt du har, så får det briste eller bære. Miljø, arbeidsplass og lederskap kan man ikke kontrollére, men sin egen holdning, innsatsvilje og motivasjon -kan- man kontrollére! Sørg for å få skikkelig hvile når du er hjemme, så du er opplagt dagen etter. Ta de grepene du må så du har skikkelig overskudd. Kan vel skrive lykke til, selv om jeg ikke tror på flaks. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå