AnonymDiskusjon Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Jeg er en 17 år gammel jente som bor for meg selv. Sminke er en stor hobby og dermed tester jeg mye og selger det jeg ikke liker på appen «tise». I det siste har flere og flere klaga at de ikke har fått pakken sin. Har typ 5 stk som har ventet i mange uker! Å jeg har sendt pakken og bilde av kvittering som avtalt. Har ingen kolli eller sendingsnummer å alt ble sendt som brev. Kan jeg bli reknet som en svindler pga dette? Har absolutt ikke pengene til å betale tilbake og er livredd for å bli dømt... tusentakk for svar! Anonymous poster hash: 7053a...b43 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Er det ikke sendingsnummer på kvitteringen? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. april 2018 Forfatter Del Skrevet 17. april 2018 Hvor isåfall? Når jeg har sendt bilde har jeg fokusert på å fått med der det står frimerke prisen så på de fleste av bildene jeg har sendt er det så å si det eneste som viser.. Anonymous poster hash: 85d91...a18 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Så snart du overleverer pakken til posten er det kjøpers problem, men du må da kunne vise til at du faktisk har sendt pakken, jeg pleier å sende bilde av at pakken forsvinner over disken, med kvittering samme dag som jeg sender. 1 Lenke til kommentar
Bæbælillelam Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Jeg har bare sendt bilde av kvittering samme dag som den er sendt da jeg aldri har hatt behov for å sende noe annet da det alltid har kommet frem? då vet jeg hvertfall hva jeg skal gjøre om jeg noen gang tørr sende igjen eller i det hele tatt får sjangsen om jeg i verste fall ender i fengsel:)) Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Jeg har bare sendt bilde av kvittering samme dag som den er sendt da jeg aldri har hatt behov for å sende noe annet da det alltid har kommet frem då vet jeg hvertfall hva jeg skal gjøre om jeg noen gang tørr sende igjen eller i det hele tatt får sjangsen om jeg i verste fall ender i fengsel:)) Gir du alltid kjøper mulighet til å betale for pakke med sporing? Det er lurt, for posten vil generelt ikke ta ansvar for verdier sendt som brev. Hvis du ikke allerede alltid spør kjøper, start med det. 3 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Når jeg sender noe som brevpost og solgt på f.eks. finn, så tar jeg video av pakken på skranken. Jeg passer på å få med adressen, kvitteringen og at betjeningen tar pakken og putter den i postsekken. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 I det siste har jeg opplevd at pakker sendt som brev kan ta flere uker. Posten sier 2 dager, og det stemmer jo greit av og til, men altfor ofte tar det mye lenger tid. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Skal ikke se bort ifra at noen eller alle av disse prøver å lure deg 2 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Når du kan fremlegge kvittering på forsendelse, så kan du også sannsynliggjøre handlingen. En anmeldelse vil ikke føre frem. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Godt tips om du skal selge noe over post: Er det billig så må du regne med å måtte erstatte forsendelser uten særlig med spørsmål, og er det dyrt så må du sende det i en pakke som er forsikret. At en pakke har forsvunnet er ikke din feil, men å sluntre unna uhellene dine kan være dyrt for omdømmet ditt. Etterlys pakkene, og ta dette som ei dyr lekse om du ikke når frem med noe. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Forsendelsen er kjøpers ansvar når den er levert på posten, som Sampson sier i #4 over. Jeg gir alltid kjøper tilbud om å velge brev uten sporing eller pakke med sporing, men for en forsendelse med lav verdi blir jo pakke med sporing uforholdsmessig dyrt. Jeg tar bilde av brevet og kvitteringen når jeg sender som brev, og bruker dette som dokumentasjon på at jeg har gjort mitt for å oppfylle avtalen. Synd for kjøper om brevet ikke kommer frem, men det er altså ikke selgers ansvar. Forutsetter selvsagt korrekt merking og innpakking. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Så snart du overleverer pakken til posten er det kjøpers problem, men du må da kunne vise til at du faktisk har sendt pakken, jeg pleier å sende bilde av at pakken forsvinner over disken, med kvittering samme dag som jeg sender. En kvittering for kjøpte frimerker faktisk ikke et bevis for at pakken _faktisk_ er sendt. Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Du har altså foto av konvolutt som viser mottakers navn og adresse samt kvittering for porto? Dette bør være godt nok til å sannsynliggjøre at du har sendt fra deg varene. Hadde de mottatt tomme konvolutter hadde det vært én ting, men hvorfor skulle du sette porto på konvolutter med deres navn om ikke for å sende varene/noe? Jeg tenker at dette er posten/mottagers problem. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 "Forsvant pakka fra Finn-kjøpet i posten? Dette har du krav på" https://www.dinside.no/okonomi/fa-pengene-tilbake-nar-ting-forsvinner-i-posten/69719578 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå