Pstereo Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Hei, Finnes det en tilnærmet refleksjonsfri TV? Vi har en TV-krok i vårt nye rekkehus som er eneste naturlige plass å ha TV. Det er veldig mye vinduer og til tross for halvtette plissegardiner er det ikke noen god opplevelse å se på TV så lenge det er lyst ute. Finnes det noen TVer som utmerker seg med på dette punktet? Et raskt googlesøk gav med tips om en eldre (2011) TV fra Philips med et såkalt "Moth Eye"-filter. Men kjøper helst nytt eller nyere brukt. Størrelsesmessig er vi litt umoderne og ønsker i utgangspunktet ikke større TV enn 40-42 tommer - 46 tommer tror jeg må bli maks. Vi sitter også ganske så nære TVen i den lille TV-kroken. Vi bruker forøvrig TVen hovedsakelig til lineær-TV og litt Netflix. Budsjettmessig er det (dessverre) så billig som mulig som gjelder med litt studentbudsjett, men vi er som nevnt åpne for å kjøpe brukt. Tusen takk for innspill! Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Jeg hadde samme forutsetninger når jeg skulle ha ny tv i fjor. Hadde tidligere en 2007 Panasonic plasma som hadde matt skjermoverflate, veldig lite refleksjoner å se. Men måtte stadig dra for gardinene når det var ekstra lyst ute. Har en veldig lys stue med masse vinduer. Men fant ingen kandidater med matt skjerm, så bort fra det og handlet en Sony led tv. Erfaringen er at den nye tven er så mye mer lyssterk at refleksjoner ikke er noe problem, trenger ikke å røre gardinene. Til og med sollys direkte på skjermen går greit. Så å prøve ekstra lyssterke tver er mitt råd! https://www.rtings.com/tv/reviews 2 Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 17. april 2018 Forfatter Del Skrevet 17. april 2018 Tusen takk for flott svar! Jeg hadde også en matt Panasonic Plasma tidligere (av omtrent samme årsmodell) og opplevde ikke spesielt mye problemer med gjenskinn med den. Riktignok var leiligheten betydelig mørkere enn dagens bopel. Så lysstyrke er nøkkelen altså. Som måles i nits, om jeg ikke er helt på bærtur? Er det noen spesiell verdi jeg burde komme over her? Ellers får jeg følge lenken din og lese tester til jeg blir grønn Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Jeg har denne tven: https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x900e Du sjekker "Peak Brightness" tallene - og kommentarene under. Jeg har "Light Sensor" slått på, slik at tven regulerer brightness etter forholdene. Men med de fine returrett mulighetene som finnes i dag kan du jo teste i vei. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå