Odd R. Valmot Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Genteknologiloven er 25 år gammel og situasjonen er en helt annen i dag enn da den ble innført.Vil tillate genredigering: - Er ikke noe alternativ å stanse utviklingen Lenke til kommentar
farnol Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Jeg mistenker at Monsanto er nesten like fornøyd som Greenpeace med dagens helt ekstreme godkjenningsregime. Bare svært store industrielle aktører har ressurser til å gjennomføre de årelange kostbare prosessene som kreves for å få nye GMO-er på markedet, og dermed begrenses konkurransen kraftig. Greenpeace på sin side får opprettholdt sine favorittfiendebilder, og unngår en faktabasert debatt om selve metoden og dens resultater. 1 Lenke til kommentar
missi Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Det er ikke genmodifisering i seg selv som bekymrer meg, men selskap som Monsanto. Gjør ting tilgjengelig for alle. 2 Lenke til kommentar
farnol Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Det er ikke genmodifisering i seg selv som bekymrer meg, men selskap som Monsanto. Gjør ting tilgjengelig for alle. Dessverre bruker de fleste GMO-motstandere argumentet over bare som vikarierende motiv, i en fundamentalistisk motstand mot alt som har med genteknologi å gjøre. Jeg kan anbefale denne filmen, som viser en annen side av GMO enn den Greenpeace ønsker du skal se. https://vimeo.com/188913344 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå