Gå til innhold

Skal gi bedre ytelse og batteritid: Intel vil la GPU-en ta seg av virusskanning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

accelerated Memory Scanning vil grafikkprosessoren (GPU-en)..

Intel hevder at tidlige tester viser at CPU-belastningen under skanning gikk ned fra 20 til bare 2 prosent med den nye teknologien.

Hva med AMD cpuer, skjermkort og nvidia? Eller er det ikke noe poeng å ha slikt der?

Hjelper vel dårlig på eldre cpuer tror jeg.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

accelerated Memory Scanning vil grafikkprosessoren (GPU-en)..

Intel hevder at tidlige tester viser at CPU-belastningen under skanning gikk ned fra 20 til bare 2 prosent med den nye teknologien.

Hva med AMD cpuer, skjermkort og nvidia? Eller er det ikke noe poeng å ha slikt der?

Hjelper vel dårlig på eldre cpuer tror jeg.

Ptja. For privatpersoner burde det holde med å kjøre en ordinær scan mens man er ute og koker kaffe eller lignende.

Gjør man det til en rutine tar det ikke lange tida. Har man derimot for vane å kanskje gjøre det en gang i måneden kan det ta mye lengre tid. (Hvem bruker vel sanntidsscanning likevel :3 )

-Og man kan bruke kontainere til å kjøre ukjente ting, osv.

-Bruke webbrowsere som nekter muligheten til å åpne nye sider som redirecter til åpenlyse popupsider med malware-whatever.

Når jeg kommer på jobb bruker jeg ca 5-10 minutter på å kjøre Comodo AV, Malwarebytes og Ccleaner.

Eneste mystisk som har lurt seg inn har vært noe svada jeg ville sjekke etter å ha måtte deaktivert Malwarebytes. Da var Comodo høflig nok til å åpne svadaet i en kontainer, jeg fikk sjekke ut svadaet, og kom til konklusjonen at svadaet var kun svada. Vips, delete.

-Men at Intel nå skal leke med antivirus-hardcoding i maskinvare, hmm, skeptisk.

Høres litt unødvendig ut. -Sagt med forbehold uten å kjenne all infoen, selvfølgelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...