Kurt Lekanger Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Kommer i Microsoft- og Cisco-produkter.Skal gi bedre ytelse og batteritid: Intel vil la GPU-en ta seg av virusskanning Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 (endret) accelerated Memory Scanning vil grafikkprosessoren (GPU-en).. Intel hevder at tidlige tester viser at CPU-belastningen under skanning gikk ned fra 20 til bare 2 prosent med den nye teknologien. Hva med AMD cpuer, skjermkort og nvidia? Eller er det ikke noe poeng å ha slikt der? Hjelper vel dårlig på eldre cpuer tror jeg. Endret 17. april 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 accelerated Memory Scanning vil grafikkprosessoren (GPU-en).. Intel hevder at tidlige tester viser at CPU-belastningen under skanning gikk ned fra 20 til bare 2 prosent med den nye teknologien. Hva med AMD cpuer, skjermkort og nvidia? Eller er det ikke noe poeng å ha slikt der? Hjelper vel dårlig på eldre cpuer tror jeg. Ptja. For privatpersoner burde det holde med å kjøre en ordinær scan mens man er ute og koker kaffe eller lignende. Gjør man det til en rutine tar det ikke lange tida. Har man derimot for vane å kanskje gjøre det en gang i måneden kan det ta mye lengre tid. (Hvem bruker vel sanntidsscanning likevel :3 ) -Og man kan bruke kontainere til å kjøre ukjente ting, osv. -Bruke webbrowsere som nekter muligheten til å åpne nye sider som redirecter til åpenlyse popupsider med malware-whatever. Når jeg kommer på jobb bruker jeg ca 5-10 minutter på å kjøre Comodo AV, Malwarebytes og Ccleaner. Eneste mystisk som har lurt seg inn har vært noe svada jeg ville sjekke etter å ha måtte deaktivert Malwarebytes. Da var Comodo høflig nok til å åpne svadaet i en kontainer, jeg fikk sjekke ut svadaet, og kom til konklusjonen at svadaet var kun svada. Vips, delete. -Men at Intel nå skal leke med antivirus-hardcoding i maskinvare, hmm, skeptisk. Høres litt unødvendig ut. -Sagt med forbehold uten å kjenne all infoen, selvfølgelig. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå