lesalte Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 (endret) Hei, Har bygget ny PC. Har dessverre fått coil whine som er ganske irriterende. Har egentlig konkludert med at det må være hovedkortet. - Har kjøpt ny PSU, hjalp ikke. (EVGA G2 650W) - Tatt ut GPU, hjalp ikke. - Tatt ut RAM, hjalp ikke. - Resatt BIOS, deaktiver RGB, prøvd forskjellige power-saving i bios, hjalp ikke. - Tatt ut alle strømkabler mellom PSU og MOBO utenom 24 pin, hjalp ikke. - Starter PSU med testkabel, slik at PSU starter uten tilkobling, ingen coil whine fra PSU. Har konkludert med at hovedkortet bør byttes, kan returnere dette på åpen kjøp hos komplett. Spørsmålet er om jeg bør kjøpe en helt annen type, eller om jeg skal bare kjøpe likt. Det enkleste er å kjøpe samme typen, da jeg bare kan returnere det jeg har i tilsendt emballasje og forpakning. Kan det være noe med jording av hovedkort? Leste på et forum at dersom hovedkortet var i direkte kontakt med chassis så kunne det oppstå coil whine? Noen som har noen andre tips? Takk for alle svar Edit; CPU: i5-8600k MOBO: ASUS ROG STRIX Z370-F Gaming, S1151 Ram: Corsair Vengance LED DDR4 3200 MHz 16GB PSU: EVGA G2 650 W Kjøler: Corsair Hydro H100i V2 Disk: Samsung 960 Evo m.2 500GB GPU: ASUS Geforce GTX 1070ti Endret 17. april 2018 av lesalte Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Coilwhine er vel først og fremst et psu problem, da spoler finnes som regel der. Byttet du kabler når du bytta strømforsyning? Lenke til kommentar
lesalte Skrevet 17. april 2018 Forfatter Del Skrevet 17. april 2018 Coilwhine er vel først og fremst et psu problem, da spoler finnes som regel der. Byttet du kabler når du bytta strømforsyning? Hei, takk for svar. Gammel PSU var ikke modulær, ny var modulær. Alle kabler har blitt byttet. Også forsyningen til PSUen. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Coil whine er mest på gpu. https://www.google.com/search?q=Coil+Whine&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwiUzYHW6sDaAhWC-qQKHR_tAkAQBQgpKAA&biw=1920&bih=940 Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 har du et gammelt skjermkort du også kan forsøke med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå