Mathias Klingenberg Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Posten har prøvd varebilen - og er positivt overrasket.<br>Kinas ukjente bilgigant vil tette det norske elektrifiseringsgapet Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Hvor god er krasjsikkerheten? 2 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 (endret) Hvor god er krasjsikkerheten? De krasjer helt sikkert… Endret 17. april 2018 av 1P4XZQB7 3 Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Bra å se andre aktører enn de gamle traverne. Kanskje ser vi en kollaps blant de tradisjonelle bilprodusentene? 3 Lenke til kommentar
Lars_123 Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 undefined Det er ikke udelt positivt at Kina tar over nok et marked. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Posten er blant flåteoperatørene som de siste årene har lett etter elektriske alternativer for å frakte mer enn det for eksempel Renault Kangoo Z.E, Peugeot Partner Electric og Nissan e-NV200 kan i dag. Renault Master Z.E er en stor elvarebil med 1,0-1,1 tonn kapasitet og 200 km NEDC rekkevidde. Altså veldig likt som Saic Maxus EV80, men med et mer kjent merke her i Europa. 1 Lenke til kommentar
High-Fidelity Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Her bør man satse på hydrogen. Enten som rekkeviddeforlenger eller ren hydrogenbil. Det gjøres av flere bilmerker og andre steder som bildene under viser. Resultatet er langt bedre rekkevidde som gir et helt annet bruksområde. Er fokuset i Norge på rene elkjøretøy blitt litt for stort? 3 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 (endret) Rekkevidden er et forbigående problem. Slike ting som hydrogen og hybrider er bare mellomløsninger. Fokuset bør være helelektriske løsninger Endret 17. april 2018 av Limbeck 6 Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Stor varebil, uten antispinn......rekkevidden er det minste problemet på vinteren ? 3 Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Ser ut som europeisk bilindustri blir frakjørt... Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Kanskje. Men jeg synes dette er bra. Etablerte selskap må vekkes. De vil ikke over på elbiler, men når noen nå truer dem (mere enn de er blitt truet til nå) så vekkes de kanskje. Telenor ville ikke tilby adsl her i bygda en gang i tiden. Jeg maste og maste. Så lanserte det lokale strømselskapet radio modem. 2 måneder senere var Telenor på plass med adsl. 3 Lenke til kommentar
John Tangerås Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Jeg er sikker på at VW snart utfordrer kineserne med en varebil på minst 75km rekkevidde og toppfart på 80 km/t. 4 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Ser ut som europeisk bilindustri blir frakjørt... Det tror jeg ikke. EU og USA kommer aldri til å akseptere at all bilproduksjon skjer i Kina. Det er en grunn til at eks. Toyota og BMW har fabrikker over hele verden. Lenke til kommentar
HF- Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Litt knapt med 53kwh batteri i en stor, tung varebil, dei kunne no tilby med større batteri til dei som vil ha det? Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Stor nok bil til å ha et lite aggregat stående bak. 1 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Stor nok bil til å ha et lite aggregat stående bak. Det kalles hybrid Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Det er ikke udelt positivt at Kina tar over nok et marked. Kanskje vi da bør bli flinkere i Europa? Vi ligger klart foran Kina teknologisk, og med utdanning ol. Om da Kina utkonkurrerer Europa på slike felt, er det ikke da kun vår egen feil? Ser ut som europeisk bilindustri blir frakjørt... Jeg tviler på det. Det er fortsatt veldig tidlig stadium for elektriske kjøretøy. Og det er ikke slik at de som viser mest og kommer med flest mulig tidlige modeller er de beste. Skulle gjerne sett mer offentlig aktivitet fra europeiske merker, men jeg tror definitivt de har planer. Planer som gjerne inkluderer å ikke lage for mye elbiler i starten og heller fokusere på å lage elbiler på et nivå som virkelig erstatter fossilbiler. Og uten at de taper penger på det. Litt knapt med 53kwh batteri i en stor, tung varebil, dei kunne no tilby med større batteri til dei som vil ha det? Om de er ment til å kunne kjøre en arbeidsdag i byen og levere pakker, så trenger du vel ikke mer enn at du klarer hele runden, selv når det er kaldt? Så det er vel det denne testen er for. Bring vil finne ut om det er nok batteri eller ikke i bilene. Om det er for lite kan de fortelle produsent, om det er nok så er alt bra. Som du så fra artikkelen mangler den en del annen teknologi som må til før Bring vil kunne vurdere å kjøpe den uansett. 1 Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Det er ikke udelt positivt at Kina tar over nok et marked. Kanskje vi da bør bli flinkere i Europa? Vi ligger klart foran Kina teknologisk, og med utdanning ol. Om da Kina utkonkurrerer Europa på slike felt, er det ikke da kun vår egen feil? Ser ut som europeisk bilindustri blir frakjørt...Jeg tviler på det. Det er fortsatt veldig tidlig stadium for elektriske kjøretøy. Og det er ikke slik at de som viser mest og kommer med flest mulig tidlige modeller er de beste. Skulle gjerne sett mer offentlig aktivitet fra europeiske merker, men jeg tror definitivt de har planer. Planer som gjerne inkluderer å ikke lage for mye elbiler i starten og heller fokusere på å lage elbiler på et nivå som virkelig erstatter fossilbiler. Og uten at de taper penger på det. Litt knapt med 53kwh batteri i en stor, tung varebil, dei kunne no tilby med større batteri til dei som vil ha det?Om de er ment til å kunne kjøre en arbeidsdag i byen og levere pakker, så trenger du vel ikke mer enn at du klarer hele runden, selv når det er kaldt? Så det er vel det denne testen er for. Bring vil finne ut om det er nok batteri eller ikke i bilene. Om det er for lite kan de fortelle produsent, om det er nok så er alt bra. Som du så fra artikkelen mangler den en del annen teknologi som må til før Bring vil kunne vurdere å kjøpe den uansett. Med hurtiglader, og særlig de kraftigere som kommer, så kan bilen lades opp i matpausen ?? 1 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Med hurtiglader, og særlig de kraftigere som kommer, så kan bilen lades opp i matpausen Så lenge de ikke selger biler til Amazon Ikke så mye tid til ladepauser der Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 I et bymiljø er det mer enn nok. I bymiljø er de tilgjengelige modellene fra Nissan og Renault nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå