Gå til innhold

Nye avsløringer i psykiatrien

Anbefalte innlegg

Folk har ikke fullstendig kontroll over sine liv ... men det er ett annet tema.

Tvetydig utsagn. Ville vært bedre hvis jeg skrev "fullstendig nekte folk kontroll over sitt eget liv".

Om selvmordsraten blandt de som angivelig får hjelp hos Staten er såpass mye høyere enn selvmordsraten generelt, selv sammenlignet med de land med høyest selvmordsrate, så kan man helt greit si at den norske psykiatrien ikke er vellykket.

Da må du gjerne forklare, for det gir ikke mening, ut fra det jeg sa om at psykiatrien tar hånd om folk med selvmordsproblematikk. Om 0 selvmord er et realistisk eller i det hele tatt ønskelig mål på en "vellykket psykiatri" er jo helt klart et komplekst spørsmål.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må du gjerne forklare, for det gir ikke mening, ut fra det jeg sa om at psykiatrien tar hånd om folk med selvmordsproblematikk. Om 0 selvmord er et realistisk eller i det hele tatt ønskelig mål på en "vellykket psykiatri" er jo helt klart et komplekst spørsmål.

0 er selvsagt perfeksjon, men jeg finner det akseptabelt at noen anser det som ikke "vellykket" som selvmordsraten blandt de som angivelig får hjelp er høyere enn blandt de som ikke får hjelp.

Poenget er er vel at TS fremla en påstand om at han anså det som ikke vellykket, og istedenfor å forsøke å forstå hve vedkommende mente med sin formulering, ble denne istedenfor blankt avvist (basert på andres fullstendig anderledes, eller manglende, forståelse av "vellykket")

Mao Equivocation

https://en.wikipedia.org/wiki/Equivocation

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...