Cappoile Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Hei jeg bare lurer på hva ett følgebrev er? Skal søke på en jobb, og det står "For å søke er 1 følgebrev nødvendig", CV'en er grei, den har jeg allerede lagt frem. Det står ikke noe om arbeidssøknad, så er det det samme da? Hadde vært fint med en forklaring Takk for svar! Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 (endret) Flere og flere arbeidsgivere har flust av søkere fortiden, og da vil de være mer interisert i deg som person.. Følgebrev er som regel en slags egenbiografi om deg selv.. Hvilke interesser du har, hva gjør du på fritiden, liker du å ta deg en fest etc.. Litt mer om deg som person, fremfor deg som arbeidstaker... Du skriver jo absolutt det du selv ønsker å fortelle der også, men følgebrevet vi være en litt mer uformell personlig fremstilling av deg selv.. Målet er vel å finne ut om du vil kanskje passe inn blant kolegaene du vil få.. Edit: Det er iallefall det jeg vektlegger og forstår hva ett følgebrev bør være.. Endret 17. april 2018 av Krozmar Lenke til kommentar
spetter Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 følgebrev = søknadsbrev Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 følgebrev = søknadsbrev Nei, ett følgebrev er ikke selve søknadsbrevet.. Som arbeidsgiver i tidligere tilfeller har jeg ansett et følgebrev som en slags ekstra bio fra søker.. Ikke noe annet, en måte å bli kjent med vedkommende på.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå