Krozmar Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 (endret) Så på NRK her om dagen, og hadde i lengere tid hatt inntrykk av at jeg kunne legge igjen bioposer som brytes ned i naturen.. Noen av posene jeg har brukt vært såkalte poser som produseres av mais og skal kunne brukes i matkomposten.. Nedbrytingstiden som har vært merket på posene har vært skrevet til 15-30 dager.. Men.. https://tv.nrk.no/serie/forbrukerinspektoerene/MDHP11001518/11-04-2018#t=0s Etter å ha sett dette ble jeg nå litt skuffet, jeg har drevet å forrurenset naturen i flere år og føler meg nesten svindlet.. Har lett nå på nett etter bæsjeposer for hund i papir og 100% nedbrytbar matriale, som kan kastet i kompostavfallet eller litt utenfor stien.. Men jeg finner ingen ting.. Er det ett litt åpent marked her for noen glupinger? Endret 16. april 2018 av Krozmar Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Jeg tror ærlig talt at det beste for miljøet hadde vært om folk sluttet å bruke hundeposer. Ja, mest sannsynlig tråkker du i noe dritt i ny og ne, sorry, men det er også du som vil være miljøbevisst, så kanskje litt dritt på skoen er verdt det å ikke forsøple planeten? Bare en tanke. Det å slutte å holde hund skjer ikke da det å ha dem er omtrent en del av hvem vi er som mennesker, det er også beviselig helsebringende å ha hund, blir dumt å nekte folk helt naturlig og bra antidepressiva. 1 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 17. april 2018 Forfatter Del Skrevet 17. april 2018 Jeg har flere ganger tenkt tanken når jeg går å plukker opp en plastpose fra lommen.. Nå plukker jeg opp god gjødsel og næring til naturen og blander det med plast som aldri bør gå tilbake igjen iløpet av de neste 2-3 hundre årene... Var ett standupshow jeg så for en tid siden... Hvor det ble litt latterliggjort dette med hundebæsj... Før i tiden var det vanlig at hunden gjorde fra seg, så brukte andre folk en pinne for å pirke vekk dritten fra skoen om de skulle trakke i det... Lurer litt på folk synest er værst.. Hundebæsj på skoen eller tonnevis av mikroplast i naturen? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Out of sight, out of mind. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå