Nebbdyr38 Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Hei, kjørte forrige dagen på vei heim. bremset ned for en hump, å når eg gasset for å komme opp i fart igjen kom det en rar lyd når eg fekk ladetrykk fra turboen. noen som kan ha en anelse på ka det kan være? er sport luftfilter og byttet til større turbo. den gir 1 bar. Bil: Peugeot 206 XS 2.0 L Diesel. 2000 model legger til lyden som kommer når eg gasser. lyden kommer når den passerer 0,5 bar video-1523910501.mp3 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 (endret) Høres ut som lekkasje på trykksiden av turbo. Hull i slange eller utett slangeskjøt. Kjørte du nedi noe da du måtte bremse for humpa? Endret 17. april 2018 av Simkin Lenke til kommentar
Nebbdyr38 Skrevet 17. april 2018 Forfatter Del Skrevet 17. april 2018 Kjørte ikkje nedi akkuratt da. Men tok nedi på en grusvei med løs grus 5 min tidlegere som traff fangeren eller eit rør. Veit det er eit rør som gå fra toppen av motoren så ned å under motoren som er ganske lavt til bakken som er til turbo. Lenke til kommentar
Nebbdyr38 Skrevet 17. april 2018 Forfatter Del Skrevet 17. april 2018 Har og sett det lekker noe svart/olje?? fra dette røret, men det har vært sånn i over 5 veker. Men etter denne lyden kom så får eg bare 0.9 bar og ikkje 1 bar Lenke til kommentar
Nebbdyr38 Skrevet 18. april 2018 Forfatter Del Skrevet 18. april 2018 Noen andre som har vært borti dette problemet? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Som sakt, sjekk etter lekkasje Lenke til kommentar
Nebbdyr38 Skrevet 20. april 2018 Forfatter Del Skrevet 20. april 2018 va under bilen idag, hadde most røret som går under motoren etter eg tok ned i veien. Det va masse gris rundt med olje, opnet og det var ingen rennenes olje inni rørene og såg egentlig bra ut. Fikk fiksa å tettet dette, men den rare lyden er der enda. Når eg tenker litt bak, så har eg kjent at den har mistet trykk lynraskt så til normalt igjen. at eg holder gassen stødig å den dropper kraft eit halvt sekund. Kan dette være tegn på deffekt turbo? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Beste rådet er å få den på verksted for diagnose. De kan garantert gi deg bedre svar enn vi. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 (endret) Utfra lyden å dømme så vil jeg som sagt tro, luftlekkasje og ikke defekt turbo. Min erfaring fra Skoda er at slangen som går ut fra turbo får en sprekk som ikke er lett å se, man må fysisk bende å kjenne på slangen. Denne slangen er en 90 graders bøy og vi har bytta noen slike. En slik sprekk behøver ikke være synlig. Skoda har også hurtigkoblinger på disse slangene med o-ringer, her har jeg også vært borti lekkasje, vet ikke om Peugeot bruker slike, eller vanlige slangeklemmer. Så enten verksted, eller så må du begynne ut fra turbo og jobbe deg hele veien inn til innsug, og sjekke hver slange/skjøt og hvert rør evt intercooler nøye for sprekker og skader. Selv en liten sprekk vil jo blåse seg opp når du får turbotrykk. Endret 20. april 2018 av Simkin Lenke til kommentar
Nebbdyr38 Skrevet 22. april 2018 Forfatter Del Skrevet 22. april 2018 har ikkje fått tid til å sjå på om det er lekkasje, bruker bilen daglig og idag morgen så fekk bilen ikkje trykk fra turbo lengre, det viser på måleren at eg får 0,1 bar når eg gir gass, men mister trykket med en gang å det kommer masse svart røyk ut eksosen. så kan vell si att turboen har tatt kvelden??? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Ikke utenkelig. Nå har jeg fortiden elbil, men husker tilbake på fossiltiden. Du må skru av slange inn på turbo og kjenne at turbin er ok. Er masse som kan være galt. En nabo opplevde at hele turboen sprakk (etter noen hundre km med csmpingvogn.) Eldre E-klasse med CDI motor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå