morgan_kane Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Har forresten hørt at det ikke lønner seg å ha bilen og forsikringen på mitt navn før jeg er 23, er det bare en myte eller er det noe sannhet i det? Myte. En dag må du jo starte å samle bonus. Sjekk med så mange forsikringsselskap du orker. Prisene kan variere med flere tusen kroner. Det kan lønne seg å ha en rimelig bil som ikke er så veldig utsatt for uhell som en første bil, da sparer man opp bonus uten å betale en dyr forsikring Har hatt 2 biler tidligere, men ingen har stått på mitt navn. Har god råd så trenger ikke superbillig forsikring, selvom billigere er bedre såklart. Bilen blir nok brukt til en del langturer og mye bykjøring så vil ha en litt god bil Dersom bilen har vært registrert på foreldrene dine kan du ringe og be de overføre bonus for de årene du har hatt bil og kjørt bil aktivt. Er du sikker på at det er mulig å overføre på den måten? Fra Nemi (vet ikke om dette praktiseres hos alle):Overførsel av bonus mellom personer.Bonusen følger forsikringstaker, men kan overføres mellom ektefeller, samboere og personer som har inngått partnerskap. Med samboere menes personer som lever i ekteskapslignende forhold og har samme adresse i folkeregisteret. Bonus kan ikke overføres mellom foreldre og barn eller til andre enn dem som er nevnt over. Aha, da er det ikke alle forsikringsselskap som har det slik. Beste er vell å spørre de man har. Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 18. april 2018 Forfatter Del Skrevet 18. april 2018 Er det forresten dumt å kjøpe bruktbil i den prisklassen privat? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå