nor50 Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Jeg skal til Oslo/Parkveien 25. Jeg har blått kort/handicap-parkering, og lurer på om det er noen parkeringsplasser i nærheten der jeg kan bruke, og om de som her lokalt, er gratis å bruke for meg. Jeg har ikke satt meg inn i dette, selv om jeg nå har hatt dette i mange år. Er det sånn (over hele Norge), at statlige og kommunale parkeringsplasser er gratis for oss? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 (endret) Det finns kart hos trafikketaten med oppmerking av HC plasser http://www.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=af6fce3bdf2e48a78bf0dbadb6a25029&extent=1193149.7054,8378467.217,1200487.6601,8381992.8749,102100 Det er avgiftsfritak på offentlige kommunale HC plasser og, i en del tilfeller - utvidet tidsbegrensning Hvor kan du parkere med HC-kort * Reserverte offentlige parkeringsplasser for forflytningshemmede * Avgiftsbelagte offentlige parkeringsplasser uten å betale avgift, og utover tillate makstid * Offentlige parkeringsplasser som ikke er avgiftsbelagt utover tillatte makstid * Beboerparkeringssoner Endret 16. april 2018 av syar2003 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Kort fortalt kan du parkere på alle offentlige parkeringsplasser, hc parkering OG vanlig så lenge du vil når som helst (med mindre de skal feie eller måke gaten, eller drive med veiarbeid). Jeg har dog et spørsmål til deg. Hvordan kan du, etter å ha hatt det i mange år, ikke ane hva det brukes til? Får inntrykket at dette er noe du låner (med eller uten viten til innehaver).. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 16. april 2018 Forfatter Del Skrevet 16. april 2018 Kort fortalt kan du parkere på alle offentlige parkeringsplasser, hc parkering OG vanlig så lenge du vil når som helst (med mindre de skal feie eller måke gaten, eller drive med veiarbeid). Jeg har dog et spørsmål til deg. Hvordan kan du, etter å ha hatt det i mange år, ikke ane hva det brukes til? Får inntrykket at dette er noe du låner (med eller uten viten til innehaver).. Jeg bor i en liten by sgs uten parkeringsgebyr. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå