Gå til innhold

Sonys 4K-mobil får nytt ekstremkamera

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som stusser over tykkelsen på denne telefonen? Burde få plass til et aldri så lite 6000mAh batteri i denne mursteinen?

Den er avrundet på baksiden, noe som gir bedre plass for større kamera og fingeravtrykk sensor.

Den er 6,4mm til 11,9mm tykk. En murstein er 62mm tykk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Billigere telefoner = mer søppel installert (ofte). Kan ikke sammenligne 12K iPhone med 3K Android. 

Om Google sine apper du ikke kan fjerne er bloatware er Apple sine apper du ikke kan fjerne enda mer bloatware. Siden du faktisk kun kan bruke dem på Apple enheter. Du kan ikke si Google apper er bloatware uten å si at alle telefoner har bloatware.

Men hvis du mener Google maps som er den beste karttjenesten du kan ha er bloatware (og ikke Apple maps som faktisk er...) så må jo alle apper unntatt melding og ringing være bloatware? Karttjeneste er ganske essensiell funksjonalitet for en smartmobil.... Og i nesten alle verdens land er Google Maps den desidert beste.

Og du kan ikke påstå at en XZ Premium er full av bloatware om du faktisk ikke har prøvd en nyere Sony toppmodell.

Og med mindre du skrev feil så er dette telefonen du sier du sist hadde:

https://www.gsmarena.com/sony_ericsson_xperia_x8-3403.php

Hvis det stemmer, hvordan kan du påstå du har god erfaring med Android? Håper du hvertfall har hatt en telefon som har hatt høyere Android versjon enn 1.6...

Sone Z3 Compact

Samsung Galaxy S6 Active

Samsung Galaxy S8

Kan nok om Android.  Og det var faktisk ikke jeg som nevnte Google Maps, så det får du ta med noen andre.

Alt jeg sier, er at jeg synes det er leit at mobilene som lages i dag som er supre har krav om å kjøre ett av to operativsystemer.

P.S.:  Å påstå at Google Maps er best, er igjen din oppfatning, ikke en skrevet lov.

Endret av MindTooth
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som stusser over tykkelsen på denne telefonen? Burde få plass til et aldri så lite 6000mAh batteri i denne mursteinen?

Den er avrundet på baksiden, noe som gir bedre plass for større kamera og fingeravtrykk sensor.

En telefon som er 8 cm bred og opptil 1,2 cm tykk kaller jeg gjerne en murstein. Den kan sikkert være behagelig å holde når den er formet slik, det skal jeg ikke si noe på. Men batteriet burde være mye større enn 3500mAh med de formene.
Lenke til kommentar

En telefon som er 8 cm bred og opptil 1,2 cm tykk kaller jeg gjerne en murstein. Den kan sikkert være behagelig å holde når den er formet slik, det skal jeg ikke si noe på. Men batteriet burde være mye større enn 3500mAh med de formene.

Den er 6,4mm tykk for det meste.

Lenke til kommentar

Sone Z3 Compact

Samsung Galaxy S6 Active

Samsung Galaxy S8

Kan nok om Android.  Og det var faktisk ikke jeg som nevnte Google Maps, så det får du ta med noen andre.

Alt jeg sier, er at jeg synes det er leit at mobilene som lages i dag som er supre har krav om å kjøre ett av to operativsystemer.

P.S.:  Å påstå at Google Maps er best, er igjen din oppfatning, ikke en skrevet lov.

Om du kan nok om Android, så vet du vel at Android på Sony og Samsung er veldig forskjellig? Det er 3,5 år siden Z3 Compact kom ut. Likevel antar du at Sony legger med alt som de den gang gjorde i sine nye telefoner? Er ikke det en urimelig antagelse? Spesielt med tanke på at det faktisk har endret seg en del på 3.5 år?

Hvis du tror du kan se hvordan XZ2 Premium kommer til å se ut basert på erfaring fra Galaxy S8 så ville jeg sagt du har misforstått hvordan Android fungerer.

Du nevnte og programvare fra operatører. Hvilken programvare legger operatører inn på mobiler i Norge? Jeg kjøpte min forrige mobil direkte fra operatør sist, ingen programvare forhåndsinstallert.  Og de har laget en veldig god og nyttig app som du burde installere, men selv ikke denne var forhåndsinstallert og jeg måtte installere den selv. Og Sony har vel enda mindre på telefonen fra før av en den mobilen jeg kjøpte.

Apple sine mobiler er rimelig nedlåste, men Android telefoner har ikke krav om Android. Det er og prøvd på mange OS, men det finnes kun to gode OS og det er Android og iOS. Derfor kommer nesten alle telefoner med disse. Om du vil kan du installere noe annet på en Android mobil. 

Men Google maps er best. Det er ikke bare  min oppfatning. Det gjelder ikke alle land. I Sør-Korea er det eksempelvis rimelig ubrukelig, og jeg brukte en annen tjeneste der. Kina er det vel mulig samme historie. Sør-Korea har restriksjoner i forhold til Nord-Korea. Så Google Maps får ikke den dataen og får ikke vise det de normalt ville. Men ingen karttjenester har mer på kartene sine, sattelittbilder, gatebilder, åpningstider, kollektivtider osv osv. Ingen kan konkurrere med mengden funksjoner og data Google Maps har. 

Det finnes ingen reell konkurrent til Google maps i denne delen av verden. Ingen er i nærheten av å tilby den samme tjenesten. 

Lenke til kommentar

Fullstendig uaktuelt med Sony så lenge de fyller telefonene med crapware man ikke får avinstallert.

Fullstendig uaktuelt for meg generelt å ha noe annet enn iOS.  Liker ikke Android, grunnet det som blir levert med telefoner (som du nevner, crap ware, Google-stuff, etc.)

Finner det veldig leit at her har vi kjempe brae mobiler som kunne vært noe å vurdere, men kravet om Android gir en avsmak.

Heller alternativer some (uten Google-bitene):

https://postmarketos.org

http://www.lineageos.co

https://www.plasma-mobile.org/overview/

Ed1t: https://jolla.com

Hva slags crapware? Når hadde du sist en Android-telefon? 2011? Husk: iTunes er også crapware.

Og Google Stuff? Rekner med du bruker Google Maps? og kanskje også Google Chrome? eller ihvertfall Google Search?

Man kan si mye om Google, men de er ihvertfall nyttige på tvers av plattformer noe Apple sine programmer og apper ikke er.

Bruker ikke Google Maps, Chrome og kun Google Search ved ytterst behov da DuckDuckGo funker bra.

Siste jeg hadde var en Sony Xperia X8 som jeg måtte roote for å fjerne uønskede apper. Jeg har også måtter hjelpe mange i min familie/krets, så har god nok erfaring med Android

Det er som oftest mange apper du ikke kan fjerne, enter av Google sine egne, eller de som er lagt inn av operatørene.

Xperia X8 kom ut i 2010, så om det er siste Xperia du har hatt så baserer du dine antagelser på ting som er 8 år gamle. Tenk på hvor ubrukelig f.eks Iphone 3GS fra samme tidsperiode var på enkelte punkter, selv om den revolusjonerte utrolig mye også.

Men du bruker helt sikkert Youtube? Eller ser du alt av videoer osv på Vimeo?

Poenget er at disse google-appene du kaller crapware fungerer overalt. Mens det som kommer forhåndsinstallert fra Apple, samme om det er Facetime, Itunes osv er forbeholdt en plattform. Altså totalt ubrukelig for folk flest.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...