Gå til innhold

Chrome - Ber om plassering før nedlasting

Anbefalte innlegg

For 1-2 måneder siden så startet Chrome å be om hvor jeg skulle lagre nedlastingene, noe som er utrolig irriterende fordi det blir lastet ned hauger av ting i jobben hver dag.

Trodde dette først var noe de vi har ekstern løsning hos hadde lagt inn, men så det kom på lokal PCen i dag, slik at det er nok ett Chrome problem.

Ser i innstillingene så står denne funksjonen av, slik at den ikke skal spørre om plassering, men den gjør det på uansett.

Noen som vet hvordan jeg kan fikse det?

Det er det samme på andre brukere på jobben også.

Har ikke mulighet til å avinstallere og legge inn på nytt i den eksterne løsningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rart, kan det være noe overordnet policy som overstyrer nettleseren din?

Sliter litt med å formulere et nettsøk som finner tilsvarende leserinnlegg ute på nettet - fant et her, men ble ikke presentert noe løsning desverre.

Lite skudd i blinde (kjenner ikke til begrensingene med systemet deres) : hva med å bruke en portabel versjon fra portableapps ?

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Får ikke benyttet noe som må legges inn på den eksterne. Lokal PCen kan jeg gjøre som jeg vil med, så lenge ting funker.

Men må nok være noe i Chrome siden det skjer det samme på begge maskiner.

PCen lokalt er ikke låst ned på noen måte, ikke noe egnen admin innlogging eller noe slikt, vi fjernet alt slik når vi gikk over til ekstern skrivebords løsning. Min PC kom etter det.

EDIT: Ser nesten ut som det var en enkel løsning. Hadde ikke tid i går, men testet med å skru på, og så av funksonen igjen, og nå ser det ut som den henter ned uten å spørre om hvor man skal lagre

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

ilpostino: Group policy, så mener du nedlastings sted. Det står i innstillingene hvor den skal laste ned til, og går alltid til samme mappe. Men det hjelper ingenting.

Group policy er mest vanlig å bruke i nettverk med flere maskiner for å sikre en enhtetlig konfigurasjon av maskinene. Man kan dog legge inn Group policy på enkeltstående maskiner for å overkjøre den type oppførsel som du beskriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...