Gå til innhold

Kamera på S8+ klarer ikke å fokusere

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, i går sluttet plutselig kameraet på min S8+ å fokusere. Det er blurry uansett hva jeg gjør, men tar jeg bilder på nært hold er de helt perfekte. Frontkamera fungerer helt fint.

Noen som har opplevd dette, og evt vet om det går ant å fikse? Eller må jeg bare sende tlf på reparasjon? Kjøpte den like før jul, så garantien burde dekke det tenker jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke første gang jeg hører om dette problemet og heller ikke «løsningen» (riste litt), så dette er nok ikke et ukjent problem ved S8+. En mer permanent løsning, annet enn å sende inn til reparasjon, har jeg dessverre ikke hørt om.

Endret av Dr. Brodsky
Lenke til kommentar

Høres ut som fokusmekanismen har løsnet. Det vil si at elmotoren som skal fokusere er satt ut av spill og at risting kan gjøre at fokuslinsene tilfeldigvis havner på rett sted. Du må antagelig riste på nytt dersom du skal fokusere nært igjen helt til fokusen tilfeldigvis havner rett igjen. Hvis dette er et vanlig problem så vil jeg anta det er en fabrikkasjonsfeil og dermed mulig å reklamere på innenfor reklamasjonstida.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Oppdaget at jeg har det samme selv på min S8. Har løst det ved å dunke fingeren i nærheten av linsa, men som dere sier, det må være noe hardwarerelatert feil ja.

Vurderer snart å swappe denne. MÅ sånne ting være fikset av meg før den sendes inn for swapping?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvis telefonen er relativt ny (produsert etter sommeren 2017 om jeg husker rett), så kan det være snakk om en påført skade heller enn fabrikasjonsfeil, da stabilisator / fokusmekanismen kan for eksempel løsne ved fall. Du kan se når telefonen ble produsert sånn ca. ved å se på radio frequency calibration datoen i *#12580*369# menyen (tastes inn i telefonappen): https://android.stackexchange.com/questions/174333/what-does-rf-cal-means

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...