thyes Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Som tittelen sier, i går sluttet plutselig kameraet på min S8+ å fokusere. Det er blurry uansett hva jeg gjør, men tar jeg bilder på nært hold er de helt perfekte. Frontkamera fungerer helt fint. Noen som har opplevd dette, og evt vet om det går ant å fikse? Eller må jeg bare sende tlf på reparasjon? Kjøpte den like før jul, så garantien burde dekke det tenker jeg. Lenke til kommentar
sånn er det! Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Prøv å nullstill alle innstillingene på kameraet. Du kan ha kommet nær en innstilling, for eksempel selektiv fokus. Lenke til kommentar
sånn er det! Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 For å nullstille trykker du på innstillingssymbolet oppe i høyre hjørne når du er inne på kameraet. Der går du helt nederst og trykker på "nullstill innstillinger". Lenke til kommentar
thyes Skrevet 16. april 2018 Forfatter Del Skrevet 16. april 2018 Takk for svar, men det hjalp ikke desverre ☹ Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Opplevde det samme selv. Men jeg har et triks som løser det. Tro det eller ei, men hvis du har kamera oppe så rister du litt på telefonen. Da stabiliserer det seg å det blurry blir borte. Lenke til kommentar
thyes Skrevet 16. april 2018 Forfatter Del Skrevet 16. april 2018 Ha! Det funka faktisk, tusen takk ? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Sjekk at det ikke sitter noe fett / smuss på linsen mens du er i gang også. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 (endret) Dette er ikke første gang jeg hører om dette problemet og heller ikke «løsningen» (riste litt), så dette er nok ikke et ukjent problem ved S8+. En mer permanent løsning, annet enn å sende inn til reparasjon, har jeg dessverre ikke hørt om. Endret 16. april 2018 av Dr. Brodsky Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Høres ut som fokusmekanismen har løsnet. Det vil si at elmotoren som skal fokusere er satt ut av spill og at risting kan gjøre at fokuslinsene tilfeldigvis havner på rett sted. Du må antagelig riste på nytt dersom du skal fokusere nært igjen helt til fokusen tilfeldigvis havner rett igjen. Hvis dette er et vanlig problem så vil jeg anta det er en fabrikkasjonsfeil og dermed mulig å reklamere på innenfor reklamasjonstida. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Et kjent problem dessverre. Du kan selvfølgelig riste på den for midlertidig fix, men må nok sendes inn hvis du ønsker permanent fix? Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Oppdaget at jeg har det samme selv på min S8. Har løst det ved å dunke fingeren i nærheten av linsa, men som dere sier, det må være noe hardwarerelatert feil ja. Vurderer snart å swappe denne. MÅ sånne ting være fikset av meg før den sendes inn for swapping? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 (endret) Hvis telefonen er relativt ny (produsert etter sommeren 2017 om jeg husker rett), så kan det være snakk om en påført skade heller enn fabrikasjonsfeil, da stabilisator / fokusmekanismen kan for eksempel løsne ved fall. Du kan se når telefonen ble produsert sånn ca. ved å se på radio frequency calibration datoen i *#12580*369# menyen (tastes inn i telefonappen): https://android.stackexchange.com/questions/174333/what-does-rf-cal-means Endret 17. juni 2018 av mandela Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Produsert 5/5-17 står det her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå