Ubolt Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 for flere år siden leste jeg en bok som jeg verken husker forfatter på eller tittel. Det var fiction, ment for ungdom, og handlet om en konkurranse for å dra på månen, der det var ungdommer / unge voksne som ble valgt ut. På månebasen dukket det opp kloner av de menneskene som var der, og disse klonen prøvde å drepe "originalene" for så å ta over livene deres. Klonene var altså ikke skapt av de som var der, de bare dukket opp, og det eneste som skilte dem fra det faktiske mennesket var at øynene deres så annerledes ut. *SPOLILER* (fordi det var en genial bok) slutten endte med at hovedpersonen var alene igjen med sin klone etter at alle andre ble drept, og den siste kampen over en rednings-kapsel tok slutt og hun kom seg tilbake til jorda. Så mener jeg at hun og familien endte opp i New York på en konferanse eller noe, der broren spør hva som er galt med øynene hennes. Jeg syns å huske at tittelen startet på D, noe lignende "Dalia 2", men er jo åpenbart ikke det siden jeg ikke finner den noe sted. Er også ganske sikker på at tittelen sluttet med "2", men det var ikke en serie så vidt jeg vet, tror det refererte til basen eller raketten de var på / dro i. Jeg tror også boken var norsk eller skandinavisk, for jeg tror hovedpersonen var herfra, om det gir mening. PLEASE hjelp, enten du klarer å google deg frem til det eller har lest den selv. Veldig frustrerende at jeg ikke husker noe av hva den heter. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Darlah av Johan Harstad? https://no.wikipedia.org/wiki/Darlah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå