Faller Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 Jeg synes ikke alkohol hører hjemme i den kategorien. Når det nå viser seg at en svært vanlig vare faktisk ikke er sunn i det hele tatt, ikke engang i små mengder slik mange har trodd, er det fullstendig på sin plass å opplyse om dette. Ikke for å nekte folk å drikke, men for å gi dem muligheten til å ta informerte valg knyttet til egen helse. Ikke minst er det viktig at folk forstår grunnlaget for avgiftspolitikken. Det er jo interessant at Italienere er blant de som har lengst gjennomsnittlig levealder. Sist jeg sjekket, så drikker de gjerne et glass vin om dagen knyttet til et måltid. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 (endret) Det kan like gjerne bety at de gjør noe annet som veier opp. Endret 5. mai 2018 av Isbilen Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 Leser vi i nye undersøkelser som presenteres i avisene for tiden. Jepp, hadde ikke Winston Chruchill pimpet så mye whisky som han hadde ville han sannsynligvis levd til han ble 115 år. Hadde jo vært et vesentlig bedre åpningsinnlegg om du la med en kilde... Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 5. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2018 Jeg synes ikke alkohol hører hjemme i den kategorien. Når det nå viser seg at en svært vanlig vare faktisk ikke er sunn i det hele tatt, ikke engang i små mengder slik mange har trodd, er det fullstendig på sin plass å opplyse om dette. Ikke for å nekte folk å drikke, men for å gi dem muligheten til å ta informerte valg knyttet til egen helse. Ikke minst er det viktig at folk forstår grunnlaget for avgiftspolitikken. Det er jo interessant at Italienere er blant de som har lengst gjennomsnittlig levealder. Sist jeg sjekket, så drikker de gjerne et glass vin om dagen knyttet til et måltid. Vin tynner ut blodet om ikke annet. Men nå er det jo også en sannhet at det å leve lenge ikke alltid er ensbetydende med god helse. Det er noe som heter å dø en langsom og seig død, noe man kan anta at den nevnte Winston Churchill slet med. Dårlig helse betyr ikke nødvendigivs at man dør en rask død. Og det var W.C et eksempel på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå