Mimou Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Dette er sikkert et dumt spørsmål for mange, men here goes. Jeg kjøpte nylig en brukt vaskemaskin, men mistenker at det mangler en del. Får ikke satt vannledning sammen med denne koblingen. Hva trenger jeg for å gjøre dette? Maskina er en Electrolux Timemanager. Bilder vedlagt. Lenke til kommentar
Lampa Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 (endret) Den grå slangen er avløp mens den røde og blå slangen er til rent vann. Ta gjerne et bilde av anslutningene på veggen i tillegg Endret 15. april 2018 av Lampa Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Du skal bare skjøte den hvite slangen med den grå? Lenke til kommentar
Mimou Skrevet 15. april 2018 Forfatter Del Skrevet 15. april 2018 Oops, bildet av den blå slangen skulle egentlig ikke med. Det er vel den rødbrune og den grå slangen som skal settes sammen? Jeg finner imidlertid ikke en måte å gjøre det på slik at de fester seg. Er dette riktig og hva trenger jeg? Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 (endret) Skal ikke settes sammen. Grå skal i avløp (brukt, skitten vann). Ofte skal ikke den "kobles", den skal bare settes ned i et stort rør på veggen (men blir litt trykk, så pass på at den holder seg der) Rødbrun mottar rent vann fra leiligheten for å vaske. Edit: Eller er den rødbrune fra leiligheten? Du har gjort det vanskelig med bildene dine. Fjern de som ikke skal være med og ta et mer helhetlig bilde. Endret 15. april 2018 av kim_InnleggNO Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Har du ikke egen kran og avløp beregnet for vaskemaskin så kan slangen legges oppi vasken og slangen kobles på kranen med en overgang Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Stemmer det at Rød og grå er de 2 som kommer ifra vaskemaskinen? Isåfall skal den rød skrus fast i vannuttaket (Her kommer det vann). Den grå skal legges i sluk/eller rør for her kommer det vann ut. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Stemmer det at Rød og grå er de 2 som kommer ifra vaskemaskinen? Isåfall skal den rød skrus fast i vannuttaket (Her kommer det vann). Den grå skal legges i sluk/eller rør for her kommer det vann ut. Såvidt jeg kan se utifra bilder av maskinen fra google så er grå slange med blåe gjenger vann inn. Vannuttaket er bare et rett rør, så da regner jeg med at den røde med gjenger kommer fra avløpet i huset. Her må trådstarter gjerne supplere med flere bilder eller mere info om hvor rørene går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå